Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ställa in dynafit radical
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skantz" data-source="post: 985652" data-attributes="member: 36230"><p>Ang vrida åt ett håll.</p><p></p><p>På Radical serien är tanken att det bara går att vrida åt ena hållet. För att vid gåläget på skrå inte tappa hälhöjaren pga att vridmomentet blir för högt. 2012 bindningar hade en Pinne i huset som gjorde den funktionen. Årets bindningar 12-13 har en yttre mekanisk stopp för att vrida åt båda hållen. </p><p></p><p>Plums går mig veterligen att vrida åt båda hållen.</p><p></p><p></p><p>Å svar på första frågan om avståndet. På Vertical serien och Radical serien ska avstådet vara 5,3mm. Inte mer och absolut inte mindre än 4,8mm.</p><p></p><p>Tå flärpen går att ha i vanligt åkläge. För normal åkning och för vanliga åkare. Har man problem kan man dra upp flärpen ett snäpp till. "De är inte låsta nu" Utan behöver mer kraft för att lösa ut. För hårdare åkning och tyngre åkare. Även vid uppkört och annat slagigt underlag.</p><p>Sen är det ingen skillnad på utlösningen för ytligare ett snäpp upp förän hela vägen upp då de är helt låsta. </p><p></p><p></p><p>mvh Mattias Skantz. Jobbar åt Dynafit. Fråga mig vid mer frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skantz, post: 985652, member: 36230"] Ang vrida åt ett håll. På Radical serien är tanken att det bara går att vrida åt ena hållet. För att vid gåläget på skrå inte tappa hälhöjaren pga att vridmomentet blir för högt. 2012 bindningar hade en Pinne i huset som gjorde den funktionen. Årets bindningar 12-13 har en yttre mekanisk stopp för att vrida åt båda hållen. Plums går mig veterligen att vrida åt båda hållen. Å svar på första frågan om avståndet. På Vertical serien och Radical serien ska avstådet vara 5,3mm. Inte mer och absolut inte mindre än 4,8mm. Tå flärpen går att ha i vanligt åkläge. För normal åkning och för vanliga åkare. Har man problem kan man dra upp flärpen ett snäpp till. "De är inte låsta nu" Utan behöver mer kraft för att lösa ut. För hårdare åkning och tyngre åkare. Även vid uppkört och annat slagigt underlag. Sen är det ingen skillnad på utlösningen för ytligare ett snäpp upp förän hela vägen upp då de är helt låsta. mvh Mattias Skantz. Jobbar åt Dynafit. Fråga mig vid mer frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ställa in dynafit radical
Tillbaka
Topp