Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in olika DIN pga skada?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 1033109" data-attributes="member: 88967"><p>För snart 9 veckor sedan drog jag av hälsenan. Kommer snart åka till Japan för att köra på ändå. Allt ser ljust ut, nåja med dessa förutsättningar iaf, och kommer försöka åka skidor. Nu är det så att jag brukar ha mina marker duke på 8-9-10 (början av säsong lägre osv, men brukar hamna på kring 9-10). </p><p></p><p>Det jag är allra mest rädd för är att trilla framåt på skidorna så att hälen inte släpper. Hur funkar det med att ställa in olika din fram och bak? Har ju varit med om att man ibland ställer hårdare bak än fram pga vridningen men inte på detta håll förut...? </p><p></p><p>Nu är det egentligen så illa att jag även skadade knät tidigare iår (jag vet, ett riktigt bra år för mig), samma ben som hälsenan. Detta borde göra att hela min högerskida ska vara lägre inställd än vänster. Men det är en annan del!</p><p></p><p>Så är det bara att köra på olika DIN eller är det något speciellt som man ska tänka på? Föspänning osv är självklara grejer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 1033109, member: 88967"] För snart 9 veckor sedan drog jag av hälsenan. Kommer snart åka till Japan för att köra på ändå. Allt ser ljust ut, nåja med dessa förutsättningar iaf, och kommer försöka åka skidor. Nu är det så att jag brukar ha mina marker duke på 8-9-10 (början av säsong lägre osv, men brukar hamna på kring 9-10). Det jag är allra mest rädd för är att trilla framåt på skidorna så att hälen inte släpper. Hur funkar det med att ställa in olika din fram och bak? Har ju varit med om att man ibland ställer hårdare bak än fram pga vridningen men inte på detta håll förut...? Nu är det egentligen så illa att jag även skadade knät tidigare iår (jag vet, ett riktigt bra år för mig), samma ben som hälsenan. Detta borde göra att hela min högerskida ska vara lägre inställd än vänster. Men det är en annan del! Så är det bara att köra på olika DIN eller är det något speciellt som man ska tänka på? Föspänning osv är självklara grejer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in olika DIN pga skada?
Tillbaka
Topp