Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1297733" data-attributes="member: 92022"><p>Jag har ställt upp min AFD så den just nuddar pjäxan för som du säger det 0,5mm glappet är totalt oacceptabelt! </p><p>Om pjäxan sitter i skidan kan jag trycka ut AFD med handkraft men den fjädrar inte tillbaka förrän jag lyfter tån lite lätt då glider den tillbaka. Jag ser inte detta som något hinder eftersom kraften som ligger på AFD när man åker eller bara står på skidorna är enormt mycket högre så kan inte tänka mig att detta påverkar funktionen negativt.</p><p></p><p>Inte så många krascher men kan vrida ut pjäxan utan hinder. Framförallt blev åkningen markant bättre när det inte glappar.</p><p></p><p>Tänk även på hur du justerar in AFD på shift då åtminstone den gamla beskrivningen varit fel/inkomplett för när AFD hoppar upp ett steg ska du fortsätta skruva tills den är just under nästa hopp för annars kommer mekanismen gå sönder... </p><p>Finns en shift-tråd här på freeride där jag(?) skrivit bättre instruktioner</p><p></p><p>Kontenta: Skitkonstruktion! Bättre med linjära rails...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1297733, member: 92022"] Jag har ställt upp min AFD så den just nuddar pjäxan för som du säger det 0,5mm glappet är totalt oacceptabelt! Om pjäxan sitter i skidan kan jag trycka ut AFD med handkraft men den fjädrar inte tillbaka förrän jag lyfter tån lite lätt då glider den tillbaka. Jag ser inte detta som något hinder eftersom kraften som ligger på AFD när man åker eller bara står på skidorna är enormt mycket högre så kan inte tänka mig att detta påverkar funktionen negativt. Inte så många krascher men kan vrida ut pjäxan utan hinder. Framförallt blev åkningen markant bättre när det inte glappar. Tänk även på hur du justerar in AFD på shift då åtminstone den gamla beskrivningen varit fel/inkomplett för när AFD hoppar upp ett steg ska du fortsätta skruva tills den är just under nästa hopp för annars kommer mekanismen gå sönder... Finns en shift-tråd här på freeride där jag(?) skrivit bättre instruktioner Kontenta: Skitkonstruktion! Bättre med linjära rails... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Tillbaka
Topp