Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sivbertil" data-source="post: 1297759" data-attributes="member: 161988"><p>Testade först hur många varv som motsvarar ett hack och det blev ca 0,75 varv. Skruvade ner AFD. Satte på pjäxan. Skruvade upp tills att AFD inte gick att skjuta i sidled (använde stjärmejseln + la ca 5-8kg tryck). Lossade pjäxan. La tryck (vertikalt) på AFD samtidigt som jag skruvade ner AFD tills att det knäppte till. Nu var skruven i sitt högsta läge på den höjdnivån (= minst risk att plattan hoppar ner till nästa nivå). Satte tillbaka pjäxan och kontrollerade att det gick att skjuta AFD i sidled. Det gick och AFD stannade kvar, dvs fortfarande en liten förspänning. Ska testa åkkänslan vid tillfälle. Känns det inte bra så kommer jag höja ett steg till men då kommer AFD sitta rejäl=försämrad funktion? Lite trist konstruktion om man använder flera par pjäxor som kräver justering av AFD när man byter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sivbertil, post: 1297759, member: 161988"] Testade först hur många varv som motsvarar ett hack och det blev ca 0,75 varv. Skruvade ner AFD. Satte på pjäxan. Skruvade upp tills att AFD inte gick att skjuta i sidled (använde stjärmejseln + la ca 5-8kg tryck). Lossade pjäxan. La tryck (vertikalt) på AFD samtidigt som jag skruvade ner AFD tills att det knäppte till. Nu var skruven i sitt högsta läge på den höjdnivån (= minst risk att plattan hoppar ner till nästa nivå). Satte tillbaka pjäxan och kontrollerade att det gick att skjuta AFD i sidled. Det gick och AFD stannade kvar, dvs fortfarande en liten förspänning. Ska testa åkkänslan vid tillfälle. Känns det inte bra så kommer jag höja ett steg till men då kommer AFD sitta rejäl=försämrad funktion? Lite trist konstruktion om man använder flera par pjäxor som kräver justering av AFD när man byter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Tillbaka
Topp