Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="QRikard" data-source="post: 1297946" data-attributes="member: 92022"><p>Är du säker på att den är i högsta läget på höjdnivån när du skruvar ned den? </p><p>Jag vill minnas att det inte blev lika bra som att skruva nedifrån och upp. Jag hade tummen på AFD så jag kände tydligt när den hoppade upp och därefter fortsatte 0,5-0,75 varv. Därefter in med pjäxan och testa om det blev rätt. Viktigt med "bakvikt" för att tån ska ligga rätt.</p><p></p><p>Har typ 40 skiddagar på skidorna nu utan att AFD flyttat sig. 2 tjuvsläpp i hälen pga dålig elasticitet och båda är relaterade till is under pjäxorna. Sen jag blivit noga att rensa så har inget strulat de senaste 20+ skiddagarna. </p><p></p><p>Personligen skulle jag inte justera upp ytterligare ett steg så pjäxan sitter hårt, då börjar det kunna bli risk för konstruktionen och säkerheten. Känner du behov av det är antingen något annat fel eller så är shift fel bindning för dig... CAST+look eller liknande kanske är mer lämpad då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="QRikard, post: 1297946, member: 92022"] Är du säker på att den är i högsta läget på höjdnivån när du skruvar ned den? Jag vill minnas att det inte blev lika bra som att skruva nedifrån och upp. Jag hade tummen på AFD så jag kände tydligt när den hoppade upp och därefter fortsatte 0,5-0,75 varv. Därefter in med pjäxan och testa om det blev rätt. Viktigt med "bakvikt" för att tån ska ligga rätt. Har typ 40 skiddagar på skidorna nu utan att AFD flyttat sig. 2 tjuvsläpp i hälen pga dålig elasticitet och båda är relaterade till is under pjäxorna. Sen jag blivit noga att rensa så har inget strulat de senaste 20+ skiddagarna. Personligen skulle jag inte justera upp ytterligare ett steg så pjäxan sitter hårt, då börjar det kunna bli risk för konstruktionen och säkerheten. Känner du behov av det är antingen något annat fel eller så är shift fel bindning för dig... CAST+look eller liknande kanske är mer lämpad då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ställa in shift-bindning - glapp i tådel
Tillbaka
Topp