Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Ställa sig upp med skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mangus" data-source="post: 617192" data-attributes="member: 43710"><p>Jooose, bra exempel.</p><p></p><p>Jag tycker många har ganska taskig attityd... </p><p>Judger har ett problem och att ni klankar på honom kommer inte att hjälpa. Använd benen... kruxet som jag förstår det är att han inte kommer upp över skidorna. Således han kan använda benmusklerna hur mycket han vill utan att det hjälper eftersom massan(kroppen) inte är ovanför understödsytan av skidorna. Alltså inte hjälpsamt alls till skillnad från Joooses inlägg.</p><p></p><p>Något som jag gjort med ganska många elever som funkar rätt bra (även om för oss som kan på andra sätt tycker det är jobbigt) är att när du sitter på snön med skidorna tvärs över backen (med benen böjda). </p><p>Dra ett sträck från knäna till framändan på skidorna. Sätt händer strax ovanför låren och gå med händerna längs sträcket. Tipset är att se till att rumpan kommer högt upp i vädret, då kommer du att bli stabilare ju längre du går med händerna längs sträcket för att sedan få rumpan över fötterna. </p><p>När du är framme med händerna vid skidspetsen är det bara att räta på sig. =)</p><p>Voila.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mangus, post: 617192, member: 43710"] Jooose, bra exempel. Jag tycker många har ganska taskig attityd... Judger har ett problem och att ni klankar på honom kommer inte att hjälpa. Använd benen... kruxet som jag förstår det är att han inte kommer upp över skidorna. Således han kan använda benmusklerna hur mycket han vill utan att det hjälper eftersom massan(kroppen) inte är ovanför understödsytan av skidorna. Alltså inte hjälpsamt alls till skillnad från Joooses inlägg. Något som jag gjort med ganska många elever som funkar rätt bra (även om för oss som kan på andra sätt tycker det är jobbigt) är att när du sitter på snön med skidorna tvärs över backen (med benen böjda). Dra ett sträck från knäna till framändan på skidorna. Sätt händer strax ovanför låren och gå med händerna längs sträcket. Tipset är att se till att rumpan kommer högt upp i vädret, då kommer du att bli stabilare ju längre du går med händerna längs sträcket för att sedan få rumpan över fötterna. När du är framme med händerna vid skidspetsen är det bara att räta på sig. =) Voila. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Ställa sig upp med skidor.
Tillbaka
Topp