Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Ställa sig upp med skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 617759" data-attributes="member: 83225"><p>Eftersom tråden verkar ha ballat ur så hoppar jag in och ger ett tips från början. För några månader sen fick jag rycka in och "utbilda" inom exakt samma område. Jag kunde då inte förstå hur det kunde vara svårt men jag märkte ju att det inte gick. Den taktik som till slut fungerade var följande:</p><p></p><p>Ta på dig pjäxorna och skidorna hemma i hallen. När du står helt vanligt så böjer du benen bakåt tills du sitter helt på huk. Från det här läget kan du sen öva på att resa dig upp. Om du har problem med att resa dig upp ur det här läget så se till att pressa armarna framåt så att du maximerar den vikt som du kan få framåt över fötterna. I värsta fall kan du behöva gunga lite för att få hävstång. Strunta i stavar, de är bara i vägen. (eftersom allt detta sker i hallen så slipper du stressen av att andra ser dig och du kan hålla på hur mycket du vill. Dessutom glider du inte iväg utan kan i lugn och ro öva in tekniken och känslan)</p><p></p><p>När du väl är i backen så se till att skidorna inte pekar rakt ner mot en brant (som nämnts tidigare). Dock kan det bli svårt om det är riktigt brant att ha skidorna i pekandes tvärs över backen eftersom hela du kommer luta kraftigt. Men om du övar tillräckligt hemma i hallen så kommer du ha så pass bra knix på det så att du inte hinner få upp så vidare mycket fart innan du står upp helt och kan återta kontrollen.</p><p></p><p>Lycka till och hoppas det funkar för dig också.</p><p></p><p>/Ställ-dig-upp-akuten</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 617759, member: 83225"] Eftersom tråden verkar ha ballat ur så hoppar jag in och ger ett tips från början. För några månader sen fick jag rycka in och "utbilda" inom exakt samma område. Jag kunde då inte förstå hur det kunde vara svårt men jag märkte ju att det inte gick. Den taktik som till slut fungerade var följande: Ta på dig pjäxorna och skidorna hemma i hallen. När du står helt vanligt så böjer du benen bakåt tills du sitter helt på huk. Från det här läget kan du sen öva på att resa dig upp. Om du har problem med att resa dig upp ur det här läget så se till att pressa armarna framåt så att du maximerar den vikt som du kan få framåt över fötterna. I värsta fall kan du behöva gunga lite för att få hävstång. Strunta i stavar, de är bara i vägen. (eftersom allt detta sker i hallen så slipper du stressen av att andra ser dig och du kan hålla på hur mycket du vill. Dessutom glider du inte iväg utan kan i lugn och ro öva in tekniken och känslan) När du väl är i backen så se till att skidorna inte pekar rakt ner mot en brant (som nämnts tidigare). Dock kan det bli svårt om det är riktigt brant att ha skidorna i pekandes tvärs över backen eftersom hela du kommer luta kraftigt. Men om du övar tillräckligt hemma i hallen så kommer du ha så pass bra knix på det så att du inte hinner få upp så vidare mycket fart innan du står upp helt och kan återta kontrollen. Lycka till och hoppas det funkar för dig också. /Ställ-dig-upp-akuten [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Ställa sig upp med skidor.
Tillbaka
Topp