Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stålullsarmerad epoxi
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1137079" data-attributes="member: 60010"><p>Du skall köra oförtjockad i den applikation du har det till (om du inte har förtjockning). Härdningstid för epoxy står i förhållande till främst temperaturen förutsatt att härdare och bas blandats korrekt (proportion och blandningstid). Sedan delas epoxyns Härdningstid in i brukstid, ej klibbig, slipningsbar och genomhärdad vilket generellt är 15 min (väldigt varierande), 6 timmar, 24 timmar och 7 dygn respektive. </p><p></p><p>Du kan läsa mer i West systems manual på sida 5-7.</p><p></p><p>Tänk också på att om du måste applicera ytterligare ett lager för att det sjunkit undan så skall detta göras i gelningsfasen av härdningen för att säkerställa sammanfogningen av lagren utan mellanslipning vilken är svår i din applikation.</p><p></p><p>Är det fortfarande segt från igår så har du missat i dosering eller blandning (om du inte haft skidorna i kylen) det härdar tillslut men kommer ta längre tid. </p><p></p><p>Mitt tips är att inte lyssna på allmänna råd på forumet om epoxy utan att läsa i manualen jag länkade tidigare. Annars kan du bli tipsad om både mikroballonger, sågspån och annat trams. Ingen av dessa är dumma i rätt applikation men många har inte kunskap om vad rätt applikation är och kör på det moderna vilket verkar vara att känna efter lite, höfta och sen snabbt slänga sig på skickaknappen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1137079, member: 60010"] Du skall köra oförtjockad i den applikation du har det till (om du inte har förtjockning). Härdningstid för epoxy står i förhållande till främst temperaturen förutsatt att härdare och bas blandats korrekt (proportion och blandningstid). Sedan delas epoxyns Härdningstid in i brukstid, ej klibbig, slipningsbar och genomhärdad vilket generellt är 15 min (väldigt varierande), 6 timmar, 24 timmar och 7 dygn respektive. Du kan läsa mer i West systems manual på sida 5-7. Tänk också på att om du måste applicera ytterligare ett lager för att det sjunkit undan så skall detta göras i gelningsfasen av härdningen för att säkerställa sammanfogningen av lagren utan mellanslipning vilken är svår i din applikation. Är det fortfarande segt från igår så har du missat i dosering eller blandning (om du inte haft skidorna i kylen) det härdar tillslut men kommer ta längre tid. Mitt tips är att inte lyssna på allmänna råd på forumet om epoxy utan att läsa i manualen jag länkade tidigare. Annars kan du bli tipsad om både mikroballonger, sågspån och annat trams. Ingen av dessa är dumma i rätt applikation men många har inte kunskap om vad rätt applikation är och kör på det moderna vilket verkar vara att känna efter lite, höfta och sen snabbt slänga sig på skickaknappen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stålullsarmerad epoxi
Tillbaka
Topp