Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Standard eller Centrerad? Twintip bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 508716" data-attributes="member: 53337"><p>Mittmontering underlättar allt.. och det försämrar inte skidans egenskap så speviellt mycket.. och ännu mindre om de är en true twintip som du monterar.. alltså en som är ser likadan ut fram och bak, där mitten verkligen är "exakt mitten" på skidan, många skidor har skärningen lite bakom mitten.. å då blir de konstigt att mitt montera! men de funkar!</p><p></p><p>jag skulle rekomendera mittmontering av parklagg åt alla! de underlättar både rails, snurrar baklängesåkning och volter, samt butters på nosen och tailen! finns ingen mening med att inte mittmontera ett par parklagg om man köper dom för att ha dom i parken!</p><p></p><p>det är väl bara om man vill åka väldigt mycket pist med dom som man borde se över en "vanlig" montering eller bara lite framför standrard..</p><p></p><p>hoppas jag kunde hjälpa dig lite! annars finns de säkert någon annan som kan! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>/jeppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 508716, member: 53337"] Mittmontering underlättar allt.. och det försämrar inte skidans egenskap så speviellt mycket.. och ännu mindre om de är en true twintip som du monterar.. alltså en som är ser likadan ut fram och bak, där mitten verkligen är "exakt mitten" på skidan, många skidor har skärningen lite bakom mitten.. å då blir de konstigt att mitt montera! men de funkar! jag skulle rekomendera mittmontering av parklagg åt alla! de underlättar både rails, snurrar baklängesåkning och volter, samt butters på nosen och tailen! finns ingen mening med att inte mittmontera ett par parklagg om man köper dom för att ha dom i parken! det är väl bara om man vill åka väldigt mycket pist med dom som man borde se över en "vanlig" montering eller bara lite framför standrard.. hoppas jag kunde hjälpa dig lite! annars finns de säkert någon annan som kan! :) /jeppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Standard eller Centrerad? Twintip bindning
Tillbaka
Topp