Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Standard eller Centrerad? Twintip bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 80259" data-source="post: 508773"><p>Konstigt svar av Jeppenator...</p><p></p><p>Tycker inte du ska mittmontera, om du nu inte åker minst 50% av din åkning baklänges vilket du troligtvis inte gör. Man förstör skidans egenskaper på riktigt, verkligen slakt. Dom som påstår att det är mycket bättre har ofta följt någon trend, sen helt enkelt vant sig vid att dom har mittmonterade skidor och fortsatt så.</p><p></p><p>Dina flippar kommer inte bli lättare för att du mittmonterar skidorna, i alla fall inte på den här nivån. Du kommer inte heller kunna raila bättre bara för att du har exakt lika mycket skida fram som bak istället för 5cm extra fram. Nej, montera skidan så som den ska vara monterad och du kommer ha så mycket roligare speciellt mellan hoppen och det är ju ändå där man åker typ 97% av åkningen.</p><p></p><p>Och utanför pisten, vilka ubåtar... vågar inte ens tänka på det! :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 80259, post: 508773"] Konstigt svar av Jeppenator... Tycker inte du ska mittmontera, om du nu inte åker minst 50% av din åkning baklänges vilket du troligtvis inte gör. Man förstör skidans egenskaper på riktigt, verkligen slakt. Dom som påstår att det är mycket bättre har ofta följt någon trend, sen helt enkelt vant sig vid att dom har mittmonterade skidor och fortsatt så. Dina flippar kommer inte bli lättare för att du mittmonterar skidorna, i alla fall inte på den här nivån. Du kommer inte heller kunna raila bättre bara för att du har exakt lika mycket skida fram som bak istället för 5cm extra fram. Nej, montera skidan så som den ska vara monterad och du kommer ha så mycket roligare speciellt mellan hoppen och det är ju ändå där man åker typ 97% av åkningen. Och utanför pisten, vilka ubåtar... vågar inte ens tänka på det! :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Standard eller Centrerad? Twintip bindning
Tillbaka
Topp