Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Standard frågan som aldrig blir riktigt besvarad :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snej" data-source="post: 1019802" data-attributes="member: 13307"><p>Vad gäller R2 122 och lekfullhet så tycker jag att det är en lekfull skida om du hittar rätt längd (vilket iofs torde stämma på de flesta skidorna). Väger som du, men är en hel bit (13cm) kortare och har åkt både 184 och 192. 184 är för mig en kvick och skojig skida. 192 däremot känns större än de 8 cm som skiljer och jag tyckte att det blev mera storbergsskida av den. Tvekar däremot inte på att 192 är skojig och lekfull om man väger mer än vad jag gör, men om det är lekfullheten som är prio så väljer iaf jag 184.</p><p></p><p></p><p>//jens, tech rep salomon</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snej, post: 1019802, member: 13307"] Vad gäller R2 122 och lekfullhet så tycker jag att det är en lekfull skida om du hittar rätt längd (vilket iofs torde stämma på de flesta skidorna). Väger som du, men är en hel bit (13cm) kortare och har åkt både 184 och 192. 184 är för mig en kvick och skojig skida. 192 däremot känns större än de 8 cm som skiljer och jag tyckte att det blev mera storbergsskida av den. Tvekar däremot inte på att 192 är skojig och lekfull om man väger mer än vad jag gör, men om det är lekfullheten som är prio så väljer iaf jag 184. //jens, tech rep salomon [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Standard frågan som aldrig blir riktigt besvarad :)
Tillbaka
Topp