Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Staterna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Duffis08" data-source="post: 969341" data-attributes="member: 121062"><p>Jag kan väl börja med lite info när jag var där i våras i två månader, kommer åka dit i vinter också.</p><p></p><p>Jag var i Lake Tahoe och åkte i Alpine Meadows och Squaw Valley vilket är bra då det är samma liftkort till båda ställena.</p><p>I USA så är det rätt så annorlunda mot vad det är i te.x Sverige och Alperna med boendet. För det mesta så är det bara ett fåtal hotell som ligger vid själva skidkomplexet och då är dom oftast väldigt dyra. I Alpine finns det inte ett ända hotell i anknytning till berget men i Squaw så finns det några stycken. Det dom flesta gör är att dom hyr ett stort hus med många sovrum och sen bor tillsammans med sina kompisar och på det sättet blir det inte så dyrt beroende på hur långt i förväg man bokar, långt i förväg = billigare, sent i förväg = DYRT! Ska man bara bo där några veckor eller någon månad så kan det vara svårt att få tag på ett sånt hus då dom helst hyr ut en hel säsong men har man tur så kan man hitta nåt bra om man snackar med lite folk som jobbar på skidorten. Dumma som vi var så fixade vi boendet när vi kom upp till Tahoe och var tvungna att betala 2000dollar i månaden för 3 pers vilket var väldigt saftigt. </p><p></p><p>Jag skulle inte rekomendera North Lake Tahoe om man vill ha mycket festande. Det finns några krogar i Tahoe City men det är inte så mycket att hänga i granen, Squaw har också lite men är man van vid Åre eller alperna så är det inge vidare. </p><p></p><p>Kommer väl inte på så mycket mer att skriva om så fråga nåt så kan jag komma med tips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Duffis08, post: 969341, member: 121062"] Jag kan väl börja med lite info när jag var där i våras i två månader, kommer åka dit i vinter också. Jag var i Lake Tahoe och åkte i Alpine Meadows och Squaw Valley vilket är bra då det är samma liftkort till båda ställena. I USA så är det rätt så annorlunda mot vad det är i te.x Sverige och Alperna med boendet. För det mesta så är det bara ett fåtal hotell som ligger vid själva skidkomplexet och då är dom oftast väldigt dyra. I Alpine finns det inte ett ända hotell i anknytning till berget men i Squaw så finns det några stycken. Det dom flesta gör är att dom hyr ett stort hus med många sovrum och sen bor tillsammans med sina kompisar och på det sättet blir det inte så dyrt beroende på hur långt i förväg man bokar, långt i förväg = billigare, sent i förväg = DYRT! Ska man bara bo där några veckor eller någon månad så kan det vara svårt att få tag på ett sånt hus då dom helst hyr ut en hel säsong men har man tur så kan man hitta nåt bra om man snackar med lite folk som jobbar på skidorten. Dumma som vi var så fixade vi boendet när vi kom upp till Tahoe och var tvungna att betala 2000dollar i månaden för 3 pers vilket var väldigt saftigt. Jag skulle inte rekomendera North Lake Tahoe om man vill ha mycket festande. Det finns några krogar i Tahoe City men det är inte så mycket att hänga i granen, Squaw har också lite men är man van vid Åre eller alperna så är det inge vidare. Kommer väl inte på så mycket mer att skriva om så fråga nåt så kan jag komma med tips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Staterna
Tillbaka
Topp