Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Statistik-/bevakningsuppdrag till bummare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 535721" data-attributes="member: 74174"><p>Ang. påsken så varierar det ju från år till år. I år var påsken ganska sen om jag inte har helt fel. Ett hett tips är att ta bort orter med "flaskhalsar" för att komma upp på Berget (t.ex Zermatt - speciellt Klein Matterhornsidan och Engelberg - som annars är rätt lungt, men det kan ta tid att komma upp på berget). </p><p></p><p>I Schweiz (t.ex Verbier) tycker jag inte det är så jäkla farligt oavsett period. Det går nästan alltid att hitta schysst snö och orört puder, om man är beredd att knata lite. Skippar du uteliv kan du också bo i Nendaz istället för Verbier (till ca: 1/5 av priset eller bättre) och dessutom nå Mt.Fort snabbare än från Verbier. Nu är Nendaz väldigt sömnigt så man får ju ta det för vad det är. Från den sidan av Wallis når du också Zinal och Crans Montana inom 40min (med bil), vilket inte är helt fel.</p><p></p><p>För övrigt finns det precis hur mycket mindre orter med en lift som helst som kan erbjuda "schysst" åkning. Ta fram en detaljerad karta och kolla, liftarna är markerade, likaså höjderna.</p><p></p><p>Som andra sagt, Efter nyår till början på Februari är "bäst" ur sport-lovs perspektiv. Sedan brukar mitten av Mars fram till Påsk vara helt ok. Ligger påsk tidigt så är det också tomt efter påsken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 535721, member: 74174"] Ang. påsken så varierar det ju från år till år. I år var påsken ganska sen om jag inte har helt fel. Ett hett tips är att ta bort orter med "flaskhalsar" för att komma upp på Berget (t.ex Zermatt - speciellt Klein Matterhornsidan och Engelberg - som annars är rätt lungt, men det kan ta tid att komma upp på berget). I Schweiz (t.ex Verbier) tycker jag inte det är så jäkla farligt oavsett period. Det går nästan alltid att hitta schysst snö och orört puder, om man är beredd att knata lite. Skippar du uteliv kan du också bo i Nendaz istället för Verbier (till ca: 1/5 av priset eller bättre) och dessutom nå Mt.Fort snabbare än från Verbier. Nu är Nendaz väldigt sömnigt så man får ju ta det för vad det är. Från den sidan av Wallis når du också Zinal och Crans Montana inom 40min (med bil), vilket inte är helt fel. För övrigt finns det precis hur mycket mindre orter med en lift som helst som kan erbjuda "schysst" åkning. Ta fram en detaljerad karta och kolla, liftarna är markerade, likaså höjderna. Som andra sagt, Efter nyår till början på Februari är "bäst" ur sport-lovs perspektiv. Sedan brukar mitten av Mars fram till Påsk vara helt ok. Ligger påsk tidigt så är det också tomt efter påsken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Statistik-/bevakningsuppdrag till bummare
Tillbaka
Topp