Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Statusuppdatering från Val d'isere
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 1253650" data-attributes="member: 19345"><p>Hej</p><p>Nu är jag inte nere längre, så det är två veckor gammal information, och jag var inte inte i Val d'Isere utan Ste Foy, men det är ju grannby så jag har en ganska bra bild om snön.</p><p>Det är inte någon rekordsäsong i franska NV alperna, men det är en helt ok snöbas, och sedan vi åkte har det varit två halvstora snöfall. Vi stötte inte heller på några kvardröjande svaga lager från tidigare på säsongen i snöbasen när vi grävde snöprofiler, fast det började bildas mycket ytfrost när vi åkte så det vet jag inte hur det utvecklat sig, men jag tror det kommer vara bra i mars.</p><p>I januari var det klart mycket mindre folk än vanligt (dvs det var helt öde), delvis beroende på de hårda restriktionerna i Frankrike mot Storbrittanien. Sedan dess har restriktionerna släppts, och det jag hört från Ste Foy är att det är nästan som ett vanligt år nu men inte riktigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 1253650, member: 19345"] Hej Nu är jag inte nere längre, så det är två veckor gammal information, och jag var inte inte i Val d'Isere utan Ste Foy, men det är ju grannby så jag har en ganska bra bild om snön. Det är inte någon rekordsäsong i franska NV alperna, men det är en helt ok snöbas, och sedan vi åkte har det varit två halvstora snöfall. Vi stötte inte heller på några kvardröjande svaga lager från tidigare på säsongen i snöbasen när vi grävde snöprofiler, fast det började bildas mycket ytfrost när vi åkte så det vet jag inte hur det utvecklat sig, men jag tror det kommer vara bra i mars. I januari var det klart mycket mindre folk än vanligt (dvs det var helt öde), delvis beroende på de hårda restriktionerna i Frankrike mot Storbrittanien. Sedan dess har restriktionerna släppts, och det jag hört från Ste Foy är att det är nästan som ett vanligt år nu men inte riktigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Statusuppdatering från Val d'isere
Tillbaka
Topp