Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar är viktigt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1063723" data-attributes="member: 132445"><p>Herregud, vem fasen vill lägga ner 1750(!)kr på ett par stavar? Man kan tydligen sälja vilket skit som helst till vilket pris som helst bara man slänger in orden "återvunnet material" och "miljöfokus" på ens sajt. Herregud. Köpte mina första par parkskidor för mindre än det.. </p><p></p><p>OnT: Det enda du egentligen bör tänka på när det kommer till stavar är längden. Om du får för dig att tura så kan bredare trugor även vara en idé, samt teleskopstavar. Vill du har remmar runt handlederna så har de flesta stavar det. Ta bort dem annars.</p><p></p><p>Själv kört en säsong på en polares skitslitna stavar där den ena spetsen var knäckt (2-ish cm kortare) och märkte inte någon skillnad då jag testade en annan kompis 800-kr stavar. Bytte dessa mot ett par skiduthyrningsstavar nästa dag och kunde inte brytt mig mindre. </p><p></p><p>Stavar är på alla sätt de skiljer sig till 99% en estetisk sak. Rent åkmässigt så ska det jäkligt mycket till innan du märker skillnaden på ett par 1700-kr stavar eller ett par från skiduthyrningen. Lite som 45+ män som köper lavinsäckar för att se coola ut i pisten eller på afterskin. Lägg alltså pengarna på annat och plocka ett par i rätt längd för ett pris som inte kan jämföras med min studentlyas månadshyra..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1063723, member: 132445"] Herregud, vem fasen vill lägga ner 1750(!)kr på ett par stavar? Man kan tydligen sälja vilket skit som helst till vilket pris som helst bara man slänger in orden "återvunnet material" och "miljöfokus" på ens sajt. Herregud. Köpte mina första par parkskidor för mindre än det.. OnT: Det enda du egentligen bör tänka på när det kommer till stavar är längden. Om du får för dig att tura så kan bredare trugor även vara en idé, samt teleskopstavar. Vill du har remmar runt handlederna så har de flesta stavar det. Ta bort dem annars. Själv kört en säsong på en polares skitslitna stavar där den ena spetsen var knäckt (2-ish cm kortare) och märkte inte någon skillnad då jag testade en annan kompis 800-kr stavar. Bytte dessa mot ett par skiduthyrningsstavar nästa dag och kunde inte brytt mig mindre. Stavar är på alla sätt de skiljer sig till 99% en estetisk sak. Rent åkmässigt så ska det jäkligt mycket till innan du märker skillnaden på ett par 1700-kr stavar eller ett par från skiduthyrningen. Lite som 45+ män som köper lavinsäckar för att se coola ut i pisten eller på afterskin. Lägg alltså pengarna på annat och plocka ett par i rätt längd för ett pris som inte kan jämföras med min studentlyas månadshyra.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar är viktigt!
Tillbaka
Topp