Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar är viktigt!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1063728" data-attributes="member: 29415"><p>Jag köpte ett par Scott Racing (Racer?) ca 1992. Den enda av dem gick av för 4-5 år sedan, så då köpte jag ett nytt par. Den gamla staven har jag med som reservstav om någon av de nya skulle gå.</p><p></p><p>Under dessa 23 år har jag också knäckt 4 par (dyra) kolfiberstavar. Skräp. Jag har även två par teleskopstavar men behovet av teleskop är klart överreklamerat. När jag turar med mina vanliga stavar "justerar" jag längden på dem genom att aningen lägga handflatan på toppen av staven (= en knapp dm längre än vanligt grepp) eller "hänga" handen i remmen och hålla i handtagets underkant/direkt på staven (= en knapp dm kortare än vanligt grepp). Det går snabbt att göra denna förändring vid varje sväng. Att hålla på och växla vilken stav man håller i höger och vänster? Jag har aldrig hört något så dumt och orealistiskt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1063728, member: 29415"] Jag köpte ett par Scott Racing (Racer?) ca 1992. Den enda av dem gick av för 4-5 år sedan, så då köpte jag ett nytt par. Den gamla staven har jag med som reservstav om någon av de nya skulle gå. Under dessa 23 år har jag också knäckt 4 par (dyra) kolfiberstavar. Skräp. Jag har även två par teleskopstavar men behovet av teleskop är klart överreklamerat. När jag turar med mina vanliga stavar "justerar" jag längden på dem genom att aningen lägga handflatan på toppen av staven (= en knapp dm längre än vanligt grepp) eller "hänga" handen i remmen och hålla i handtagets underkant/direkt på staven (= en knapp dm kortare än vanligt grepp). Det går snabbt att göra denna förändring vid varje sväng. Att hålla på och växla vilken stav man håller i höger och vänster? Jag har aldrig hört något så dumt och orealistiskt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar är viktigt!
Tillbaka
Topp