Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar - vad är det bra för ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HenningO" data-source="post: 602109" data-attributes="member: 29158"><p>Intressant frågeställning. </p><p></p><p>Efter att ha glömt stavarna hemma en skidhelg så ställde jag mig själv samma fråga.</p><p></p><p>I ren piståkning tycker jag att det går minst lika bra att utan stavar. Varför?</p><p></p><p>Om jag inte har stavar, kan jag flytta armarna mer och snabbare än med stavar (t.ex, vänster armen långt över bröstet till höger). Genom att snabbt "slänga" armarna åt ett håll gör att jag kan flytta min tyngdpunkt och därmed balansen snabbare/mer/lättare än med stavar.</p><p></p><p>Vid snabb carving kan jag låta armarna pendla i samma takt som svängarna.</p><p></p><p>Slutligen så tycker jag det är lättare att luta kroppen mer och därmed få mer kantning utan stavar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HenningO, post: 602109, member: 29158"] Intressant frågeställning. Efter att ha glömt stavarna hemma en skidhelg så ställde jag mig själv samma fråga. I ren piståkning tycker jag att det går minst lika bra att utan stavar. Varför? Om jag inte har stavar, kan jag flytta armarna mer och snabbare än med stavar (t.ex, vänster armen långt över bröstet till höger). Genom att snabbt "slänga" armarna åt ett håll gör att jag kan flytta min tyngdpunkt och därmed balansen snabbare/mer/lättare än med stavar. Vid snabb carving kan jag låta armarna pendla i samma takt som svängarna. Slutligen så tycker jag det är lättare att luta kroppen mer och därmed få mer kantning utan stavar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stavar - vad är det bra för ?
Tillbaka
Topp