Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stegjärn - tips för val av stegjärn
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1322432" data-attributes="member: 44672"><p>Jag bytte för några år sedan till Blue Ice med stål och alu.</p><p>Och de berodde på att min dotter snodde mina som var helt i alu från Camp och inte för de var utslitna. Och de hade jag endå använt skapligt flitigt på klippa, is och snö i Norge och Alperna. Så slitstyrkan var inte något problem.</p><p>Däremot så gillad jag den fasta ramen i metall bättre än "tygband" som på Blue Ice då det är lite svårare att få lagom långa och de behöver efterjusteras. Även om jag misstänkte att det skulle vara så och jag blötte ner dom och lät dom stå fastspända på pjäxorna något dygn. Jag har tappat dom / trampat ur dom två - tre ggr i början men aldrig i någon riktigt besvärlig situation. </p><p>Jag upplever att det alltid blir lite stretch och dynamik i remmen och inte så stum som en med fast ram under.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1322432, member: 44672"] Jag bytte för några år sedan till Blue Ice med stål och alu. Och de berodde på att min dotter snodde mina som var helt i alu från Camp och inte för de var utslitna. Och de hade jag endå använt skapligt flitigt på klippa, is och snö i Norge och Alperna. Så slitstyrkan var inte något problem. Däremot så gillad jag den fasta ramen i metall bättre än "tygband" som på Blue Ice då det är lite svårare att få lagom långa och de behöver efterjusteras. Även om jag misstänkte att det skulle vara så och jag blötte ner dom och lät dom stå fastspända på pjäxorna något dygn. Jag har tappat dom / trampat ur dom två - tre ggr i början men aldrig i någon riktigt besvärlig situation. Jag upplever att det alltid blir lite stretch och dynamik i remmen och inte så stum som en med fast ram under. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stegjärn - tips för val av stegjärn
Tillbaka
Topp