Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Stellar Equipment skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nightwish76" data-source="post: 1140423" data-attributes="member: 165046"><p>Hej igen. Nu tänker jag fråga en del om val av klädtyper, Och det finns tonvis skrivet hit och dit om det, men eftersom det mesta av mina frågor är relaterat till Stellar EQ så kör jag här. </p><p>Jag har beställt och precis fått hem Shell Jacket och Shell Pants. Jag blev så förvånad, eller egentligen visste jag, men hade föreställt mig lite tjockare material, att de är väldigt tunna. (Det är ju skal). Men då kommer farhågan direkt, att det där lär jag frysa ihjäl i. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> </p><p></p><p>Jag har precis tagit upp skidåkningen igen nu när barnen lärt sig,, innan dess var det 10-15 år sen. Jag har alltid haft isolerande skidkläder, det var det man hade förr. Ok, min jacka från den tiden var en Tenson med skaljacka med avtagbar fleece inuti. Tung var den minns jag. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p>Därav farhågan att jag kommer att frysa, och det faktum att dessa kläder inte är gratis direkt. Byxan till exempel, ni som åkt i den. Räcker det med underställsbyxa i den? Jag har ett par tunna merinoull från Sweet protection och ett set tunt base layer från Stellar Equipment (om jag behåller dem) att alternera emellan. Eller måste man även här komplettera med ytterligare tjockare underbyxa?</p><p>Sen om jag nu ska behålla grejorna eller köra på min billiga (och halvfula fodrade jacka, alt leta efter fodrad jacka), vad är optimalast att satsa på? Stellar Equipments fleece med eller utan hood, ser att de även har en primaloft jacka samt en tunn dunjacka som jag eventuellt kan satsa på. </p><p>Skitmycket pengar blir det, så viss ångest infinner sig. Men sen verkar det vara riktigt bra kvalité.</p><p>Min skidåkning kommer att vara i preparerade pister, inte offpist vad jag vet, nu blir det åkning till Jul i Vemdalen och det kan blir riktigt kallt. Visst jag har lite mellanlager som cykelkläder att använda om jag inte har råd just nu med mellanlager och komplettera senare. Men de flesta cykelkläder är tighta och känns obekväma med underställ under.</p><p></p><p>Ursäkta det långa inlägget, men när det ska läggas ut en hel del pengar så blir man lätt orolig. Har aldrig haft skalkläder på det sättet som förespråkas och sägs vara suveränt. De verkade vara bekväma att ha på sig. Inbillar mig att jag kan använda skalkläderna till annat än skidorna, eller så är detta lite overkill? </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nightwish76, post: 1140423, member: 165046"] Hej igen. Nu tänker jag fråga en del om val av klädtyper, Och det finns tonvis skrivet hit och dit om det, men eftersom det mesta av mina frågor är relaterat till Stellar EQ så kör jag här. Jag har beställt och precis fått hem Shell Jacket och Shell Pants. Jag blev så förvånad, eller egentligen visste jag, men hade föreställt mig lite tjockare material, att de är väldigt tunna. (Det är ju skal). Men då kommer farhågan direkt, att det där lär jag frysa ihjäl i. :) Jag har precis tagit upp skidåkningen igen nu när barnen lärt sig,, innan dess var det 10-15 år sen. Jag har alltid haft isolerande skidkläder, det var det man hade förr. Ok, min jacka från den tiden var en Tenson med skaljacka med avtagbar fleece inuti. Tung var den minns jag. :) Därav farhågan att jag kommer att frysa, och det faktum att dessa kläder inte är gratis direkt. Byxan till exempel, ni som åkt i den. Räcker det med underställsbyxa i den? Jag har ett par tunna merinoull från Sweet protection och ett set tunt base layer från Stellar Equipment (om jag behåller dem) att alternera emellan. Eller måste man även här komplettera med ytterligare tjockare underbyxa? Sen om jag nu ska behålla grejorna eller köra på min billiga (och halvfula fodrade jacka, alt leta efter fodrad jacka), vad är optimalast att satsa på? Stellar Equipments fleece med eller utan hood, ser att de även har en primaloft jacka samt en tunn dunjacka som jag eventuellt kan satsa på. Skitmycket pengar blir det, så viss ångest infinner sig. Men sen verkar det vara riktigt bra kvalité. Min skidåkning kommer att vara i preparerade pister, inte offpist vad jag vet, nu blir det åkning till Jul i Vemdalen och det kan blir riktigt kallt. Visst jag har lite mellanlager som cykelkläder att använda om jag inte har råd just nu med mellanlager och komplettera senare. Men de flesta cykelkläder är tighta och känns obekväma med underställ under. Ursäkta det långa inlägget, men när det ska läggas ut en hel del pengar så blir man lätt orolig. Har aldrig haft skalkläder på det sättet som förespråkas och sägs vara suveränt. De verkade vara bekväma att ha på sig. Inbillar mig att jag kan använda skalkläderna till annat än skidorna, eller så är detta lite overkill? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Stellar Equipment skidkläder
Tillbaka
Topp