Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Stellar Equipment skidkläder
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1140433" data-attributes="member: 83225"><p>Det är ju extremt individuellt vad som funkar. Åker man i Sverige är ju fördelen att temperaturen är ganska konstant iaf. Åker du i alperna kan du ju blanda strålamde sol med +5 i dalen och -15 och storm en kvart senare när du är på toppen. </p><p></p><p>Personligen kör jag ett merinounderställ närmast kroppen och sen 3 olika tjocklekar som mellanlager. En normal fleecetröja för 0-5 grader, en tunn primaloftjacka för 0- -5 och en tjock primaloft för allt kallare. Sen har jag som komplement en rejäl packbar dunjacka (Stellar Red hot Parka) att kunna använda utanpå skalet vid tur-pauser. Jag använder primaloftern och dunparkan som vardagsplagg också under olika årstider. Benen spelar inte mig så stor roll utan underställ med skal utanpå räcker bra. Men det är ju jag. Vet många som kör dunshorts osv. </p><p></p><p>Som alternativ kan du ju köpa en fodrad jacka istället men hur ska du då göra när det är +5 och jackan är för varm? När du behöver bootpacka eller tura är det också skönt att kunna fimpa värmelagret och bara köra ett skal som skydd mot vind men samtidigt inte för varmt medan du arbetar. </p><p></p><p>Om pengarna är ett problem kan du ju köpa ett antal mellanlager på typ XXL o Stadium outlet för en tusenlapp totalt. Visst, de är lite sämre än sina dyrare konkurrenter men de gör ändå jobbet. Lägg fokus på bra skal och bra underställ närmast kroppen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1140433, member: 83225"] Det är ju extremt individuellt vad som funkar. Åker man i Sverige är ju fördelen att temperaturen är ganska konstant iaf. Åker du i alperna kan du ju blanda strålamde sol med +5 i dalen och -15 och storm en kvart senare när du är på toppen. Personligen kör jag ett merinounderställ närmast kroppen och sen 3 olika tjocklekar som mellanlager. En normal fleecetröja för 0-5 grader, en tunn primaloftjacka för 0- -5 och en tjock primaloft för allt kallare. Sen har jag som komplement en rejäl packbar dunjacka (Stellar Red hot Parka) att kunna använda utanpå skalet vid tur-pauser. Jag använder primaloftern och dunparkan som vardagsplagg också under olika årstider. Benen spelar inte mig så stor roll utan underställ med skal utanpå räcker bra. Men det är ju jag. Vet många som kör dunshorts osv. Som alternativ kan du ju köpa en fodrad jacka istället men hur ska du då göra när det är +5 och jackan är för varm? När du behöver bootpacka eller tura är det också skönt att kunna fimpa värmelagret och bara köra ett skal som skydd mot vind men samtidigt inte för varmt medan du arbetar. Om pengarna är ett problem kan du ju köpa ett antal mellanlager på typ XXL o Stadium outlet för en tusenlapp totalt. Visst, de är lite sämre än sina dyrare konkurrenter men de gör ändå jobbet. Lägg fokus på bra skal och bra underställ närmast kroppen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Stellar Equipment skidkläder
Tillbaka
Topp