Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stighudar eller snöskor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marschall" data-source="post: 1042781" data-attributes="member: 120091"><p>Stort tack för alla svar! Ja de må nog vara lite udda med snöskor. Lekte bara runt med tanken om vad som skulle prestera bäst och vara minst klumpigt över längre sträckor. Kan även själv säga att jag inte heller sett någon vandra omkring med snöskor. </p><p></p><p>En annan tanke som slog mig va som Sulan sa att man kommer upp lite högre på en turbindning. Frågan är om man verkligen kommer känna av de då många skidor nu kommer med en rail att bara skjuta på bindningen och även där kommer man upp lite jämfört med om man skruvar den i skidan. Dock är de nog mer av pistskidorna och inte lika mycket offpist skidor (om man nu vill kalla Rossis soul 7 för ren offpist)</p><p></p><p>Iallafall kommer de nog bli en turbindning. Frågan är vilken man bör satsa på då.</p><p>Innan jag kika på turbindningar så kolla jag självklart på Rossis egna som är rekommenderade med skidan och har hört att dem ska vara helt okej,(Binding: Axial³ 120 B120) i en fin matchande färg. Självklart vill jag hellre gå på funktion än utseende men de skadar inte om båda går att kombinera.</p><p></p><p>Jag är 180 lång väger 71 och tänkte väl ta en soul 7:a som är 180 lång med en midja på 106.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marschall, post: 1042781, member: 120091"] Stort tack för alla svar! Ja de må nog vara lite udda med snöskor. Lekte bara runt med tanken om vad som skulle prestera bäst och vara minst klumpigt över längre sträckor. Kan även själv säga att jag inte heller sett någon vandra omkring med snöskor. En annan tanke som slog mig va som Sulan sa att man kommer upp lite högre på en turbindning. Frågan är om man verkligen kommer känna av de då många skidor nu kommer med en rail att bara skjuta på bindningen och även där kommer man upp lite jämfört med om man skruvar den i skidan. Dock är de nog mer av pistskidorna och inte lika mycket offpist skidor (om man nu vill kalla Rossis soul 7 för ren offpist) Iallafall kommer de nog bli en turbindning. Frågan är vilken man bör satsa på då. Innan jag kika på turbindningar så kolla jag självklart på Rossis egna som är rekommenderade med skidan och har hört att dem ska vara helt okej,(Binding: Axial³ 120 B120) i en fin matchande färg. Självklart vill jag hellre gå på funktion än utseende men de skadar inte om båda går att kombinera. Jag är 180 lång väger 71 och tänkte väl ta en soul 7:a som är 180 lång med en midja på 106. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stighudar eller snöskor?
Tillbaka
Topp