Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stighudar - Vad rekommenders/rekommenders inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pickpack" data-source="post: 1039442" data-attributes="member: 121701"><p>Gissar att du är tjej, det är jag med - berättar detta ifall andra känner igen sig och nåt för dig att ha i åtanke när du frågar runt:</p><p></p><p>Jag är 165cm/55kg och har haft problem med att få fäste vid väldigt halt underlag i antingen branta partier där man ska gå rakt upp och i mindre branta partier (men fortfarande hala) där man ska gå snett uppåt på skär.</p><p></p><p>Hudarna tappar fästet väldigt lätt och jag halkar ner. Detta är ju såklart oerhört obehagligt och det bidrar säkert till att jag blir mer osäker på det.</p><p></p><p>Det är helt klart så att jag inte är en expert på att gå med hudar, MEN jag tror också att mina problem har en del att göra med vikten/storleken: jag tror inte jag lyckas tynga ner hudarna tillräckligt för att få fäste där det är som halast. Ni som är experter får gärna spekulera vidare i om detta är ren skit bakom spakarna eller om det kan finnas sanning bakom mina teorier.</p><p></p><p>Har gått med Black Crows Camox + BD Ascension (100% nylon) samt Dynafit Baltoro + BD Nylon/Mohair-blandning, samma problem med båda.</p><p></p><p>Jag ska utvärdera under nästa säsong om det blir bättre med bättre teknik (har börjat gå mycket i år) men skulle jag köpa hudar idag skulle jag kolla efter såna med väldigt bra fäste. Det blir inte bra i huvudet när man går uppför och funderar på vilka utvägar man har ifall man tappar fästet.</p><p></p><p>I övrigt är jag nöjd med BD Ascension som är mina egna, vad gäller på/avtagning, vikt osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pickpack, post: 1039442, member: 121701"] Gissar att du är tjej, det är jag med - berättar detta ifall andra känner igen sig och nåt för dig att ha i åtanke när du frågar runt: Jag är 165cm/55kg och har haft problem med att få fäste vid väldigt halt underlag i antingen branta partier där man ska gå rakt upp och i mindre branta partier (men fortfarande hala) där man ska gå snett uppåt på skär. Hudarna tappar fästet väldigt lätt och jag halkar ner. Detta är ju såklart oerhört obehagligt och det bidrar säkert till att jag blir mer osäker på det. Det är helt klart så att jag inte är en expert på att gå med hudar, MEN jag tror också att mina problem har en del att göra med vikten/storleken: jag tror inte jag lyckas tynga ner hudarna tillräckligt för att få fäste där det är som halast. Ni som är experter får gärna spekulera vidare i om detta är ren skit bakom spakarna eller om det kan finnas sanning bakom mina teorier. Har gått med Black Crows Camox + BD Ascension (100% nylon) samt Dynafit Baltoro + BD Nylon/Mohair-blandning, samma problem med båda. Jag ska utvärdera under nästa säsong om det blir bättre med bättre teknik (har börjat gå mycket i år) men skulle jag köpa hudar idag skulle jag kolla efter såna med väldigt bra fäste. Det blir inte bra i huvudet när man går uppför och funderar på vilka utvägar man har ifall man tappar fästet. I övrigt är jag nöjd med BD Ascension som är mina egna, vad gäller på/avtagning, vikt osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Stighudar - Vad rekommenders/rekommenders inte?
Tillbaka
Topp