Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Stighudar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 117675" data-attributes="member: 13245"><p>Jag har ett par hudar tillskurna till skidor med 83mm midja (195:or så de är nog långa nog) som jag endast kört två gånger. De är nästan som nya. Ge mig ett bra bud på dem och skär till till dina smala skidor och köp breda hudar till de andra skidorna.</p><p></p><p>Gå med smala hudar på breda skidor funkar....men inte bra. Alternativet, att bara ha ett par hudar (som då nödvändigtvis måste skäras til de smala skidorna) är nog bara att rekomendera om de brada skidorna bara kommer gå på någon enstaka enkelt tur. </p><p></p><p>Mina "breda" skidor har midja på 95 mm och mina 83mm hudar skapar viss irritation när man med jämna mellanrum halkar till rejält (och då är ändå skillnaden fram och bak ännu mindre). Detta tar rätt mycket på krafterna, både själva halkningarna och att man inte kan gå avslappnat.</p><p></p><p>HWC HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 117675, member: 13245"] Jag har ett par hudar tillskurna till skidor med 83mm midja (195:or så de är nog långa nog) som jag endast kört två gånger. De är nästan som nya. Ge mig ett bra bud på dem och skär till till dina smala skidor och köp breda hudar till de andra skidorna. Gå med smala hudar på breda skidor funkar....men inte bra. Alternativet, att bara ha ett par hudar (som då nödvändigtvis måste skäras til de smala skidorna) är nog bara att rekomendera om de brada skidorna bara kommer gå på någon enstaka enkelt tur. Mina "breda" skidor har midja på 95 mm och mina 83mm hudar skapar viss irritation när man med jämna mellanrum halkar till rejält (och då är ändå skillnaden fram och bak ännu mindre). Detta tar rätt mycket på krafterna, både själva halkningarna och att man inte kan gå avslappnat. HWC HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Stighudar.
Tillbaka
Topp