Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stockholm big air - suck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BajenMatte" data-source="post: 154218" data-attributes="member: 15321"><p>Jag kan inte annat än att konstatera att smaken tydligen är olika.</p><p>Jag är lite äldre och inte uppväxt med twintips och funparks men jag kan ändå inte undvika att imponeras av de hoppkonster som många klarar av. Jag har sett några tävlingar förut och då tyckt det varit häftigt varför jag nu såg fram emot att se riktigt stora namn i "hemmabacken". Mina reflektioner är:</p><p></p><p>Jibbingen var hur trist som helst därför att:</p><p>man såg inte inrunnet om man inte tittade på TV-skärmen. </p><p>för mig såg nästa alla hoppen likadana ut (baklänges in med några snurrar) och man fick njuta av det stora artisteriet live ca 2 sekunder. Dvs med 10 hopp på en timme ca 0,5 % underhållning).</p><p>Man hörde inget om vem det var som åkte eller bedömnig eller något. Typ alla elva-åringarna som stod där och dräglade var mest sysselsatta med att gissa vem det var som åkte.</p><p></p><p>Parallellslalomen var kul eftersom:</p><p>Det var head-to-head</p><p>Åkarna visade glädje snarare än attityd.</p><p>Speakern levde sig med</p><p>Man kunde följa åkarna under hela racet</p><p>Det hände saker i nästan varje race.</p><p>Det är så imponerande att bita fast skidorna på is till skärande sväng direkt i nedslaget efter hoppet.</p><p>Sverige dominerade!</p><p></p><p>DOCK...Hela upplägget var sjukligt segt, Högtalaranläggningen hade inte ens imponerat i min lägenhet (TVn hade nog gjort det). Portkäpparna lossnade i typ varje åk, och funktionärerna verkade ha jobbar mer med att få fast reklamskyltar än portar.</p><p></p><p>Sammantaget: </p><p></p><p>Till nästa år, skaffa högtalare, kör slopestyle i stället och se för fan till att få fast portarna ordentligt.</p><p></p><p>BajenMatte</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BajenMatte, post: 154218, member: 15321"] Jag kan inte annat än att konstatera att smaken tydligen är olika. Jag är lite äldre och inte uppväxt med twintips och funparks men jag kan ändå inte undvika att imponeras av de hoppkonster som många klarar av. Jag har sett några tävlingar förut och då tyckt det varit häftigt varför jag nu såg fram emot att se riktigt stora namn i "hemmabacken". Mina reflektioner är: Jibbingen var hur trist som helst därför att: man såg inte inrunnet om man inte tittade på TV-skärmen. för mig såg nästa alla hoppen likadana ut (baklänges in med några snurrar) och man fick njuta av det stora artisteriet live ca 2 sekunder. Dvs med 10 hopp på en timme ca 0,5 % underhållning). Man hörde inget om vem det var som åkte eller bedömnig eller något. Typ alla elva-åringarna som stod där och dräglade var mest sysselsatta med att gissa vem det var som åkte. Parallellslalomen var kul eftersom: Det var head-to-head Åkarna visade glädje snarare än attityd. Speakern levde sig med Man kunde följa åkarna under hela racet Det hände saker i nästan varje race. Det är så imponerande att bita fast skidorna på is till skärande sväng direkt i nedslaget efter hoppet. Sverige dominerade! DOCK...Hela upplägget var sjukligt segt, Högtalaranläggningen hade inte ens imponerat i min lägenhet (TVn hade nog gjort det). Portkäpparna lossnade i typ varje åk, och funktionärerna verkade ha jobbar mer med att få fast reklamskyltar än portar. Sammantaget: Till nästa år, skaffa högtalare, kör slopestyle i stället och se för fan till att få fast portarna ordentligt. BajenMatte [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stockholm big air - suck
Tillbaka
Topp