Stockholmare...?

FredrikB

Ny medlem
Stockholmare...?
Hähä, jag har läst i många inlägg att det är många som tycker illa om oss stockholmare. Vad är det som gör att många icke stockholmare tycker så? Jag vill bara veta på skojj, höra vad ni tycker? Så kanske man kan bättra sig... =D

/Fredde

Stockholmare...?
Tja!

Att många tycker illa om sthlmare är nog inte sant, det är nog mest på skoj... Sedan är det väll "många" stockholmare som tycker illa om "bönder" och "lantisar" etc.

Stockholmare...?
Åh nej. Inte en Stockholm vs. resten-tråd igen. Det har ju inget med skidåkning att göra så jag tycker vi kan dumpa den redan nu.
Bara min femkrona.
//Dr. Snow

Stockholmare...?
Vf eru för kärring, va stolt över att du är som du o vf ska du bättra dig för? Orka bry sig om lite oseriöst skitsnack på ett forum. Dessutom, vilka klagar inte på den bästa stan i sverige, med skönast folk, skönast dialekt, skönaste allt! Komigen STAND UP MAN! BE PROUD OVER BEING A STHLMARE/08!

Stockholmare...?
Är en 100% äkta hårdkokt Norrlänning med hår på bringan och hela kittet.
Med tanke på att jag ska dela rum med två "nollåttor" hela vintern så åtekommer jag ev. med något i slutet av säsongen.
Fram tills dess är vi alla människor, kanske inte Skåningar dock, dom borde ju tillhöra Danmark.

Kör hårt i vinter så syns vi kanske i outpisten....
/ Steepfreak

Stockholmare...?
fyy vad rätt bb... skåne är danmark..dom kan ju inte ens prata. grus i halsen för fan.. ;)
okej. vad drar vi för slutsatser av det här då?? jo! sthlmare är trevliga männsikor och småland o skåne är utomlands!
hårdrock!

Stockholmare...?
SKÅNE ÅT DANSKARNA!
Och skåningarna håller nog med... (?)
Frågan är vad danskarna tycker?

mattekahn>> Jag är själv stolt 08:a, men det vore ju kul med lite saklig kritik, eller hur?
Jag tror iofs i likhet med DaChrill att det mest är på skoj, vi tycker nog inte direkt illa om varandra; "Vresiga Lappjävlar" och "snåla smålänningar". =)

Stockholmare...?
Jo det hela e på skoj, jag tror inte att det finns nån som egentligen tycker riktigt illa om stlhmare, smålänningarna eller vad som helst... Hade.

Stockholmare...?
haha, jag är född i sthlm, räknas jag in då? hursomhelst tycker jag många sthlmare har jävligt skön attityd, rent allmänt när dom snackar o så. Sen är det klart det finns jobbiga jävla överklass-folk/ungar där, men det finns det överallt.

tack för mej....

edit: alla ni som hatar skåne så mycket har ni hört talas om Spättets Vänner? :D

Stockholmare...?
Grus i halsen har jag inte hört innan, grymt bra!!

beundransvärt mycket självförtroende här, ägna lika mycket energi åt skidorna så kommer det gå som satan...

För övrigt så är allt norr om skåne norrland :)

Skåning

Stockholmare...?
I skidåkning så hatar man 08 för att du åker omkring i jeans, Keps och en dunjacka, och sedan hyr dom snowblades och åker upp ialla kickar och lägger sej där så alla deras kompisar göra lika, sen måste dom alltid över kicken, dom kan inte åka ner och sedan åka runt! Sen hatar man stockholmare för dom ska vara så jävla coola tycker dom

Stockholmare...?
Till en del som skrivit här:
Ni har rätt! Vi tillhör inte finlands djupa skogar eller den ryska tundran, och vill inte heller bli förknippade med dessa.
Dock vill jag påpeka att vi har samma skriftspråk som ni, även om det är svårt att tro det när man läser en del inlägg här. "Int sant?"

/Skåning

Stockholmare...?
Det e ingen fel på stockholmare så klart! däremot dom där jeavla skånigarna som inte kan åka skidor å förstör backarna. Feta av all dansk öl tar dom mkt plast i liftkön. Kör pucklar på påsken bara för dom måste bromsa hela tiden. // chill out.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp