Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
stöckli snake BC
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 224391" data-attributes="member: 46762"><p>Med en styv, breddad allroundskida blir puderegenskaperna lite lidande, men knappast dåliga. Dessa duger gott och väl till svensk offpist! </p><p></p><p>Jag har inte kört Stöcklin, förhoppningsvis kan väl någon upplysa oss om den, dock har jag haft nöjet att leka lite med Mojon. jag testade 176:an (själv 174, 70kg) några åk i Åre och tyckte att den var hur jäkla rolig som helst! Riktigt vridstyv skida så det är bara att ösa om det är lite uppåkt och stökigt, kantgreppet är riktigt bra för att vara så pass bred skida. Rolig, grymt underhållande allroundskida som är en perfekt Sverigeskida! </p><p></p><p>Antagligen är Snaken nästintill likadan, med bra fartstabilitet och kantgrepp som om den vore några centimeter smalare, och kanske inte helt perfekt i pudret...</p><p></p><p>Stöckli har ju kommit med Stormrider TT, ung. som BC:n fast med 95mm midja. Jag tyckte även att den kändes lite mjukare än vad jag mindes Snake BC:n vara... jag tror att Stormridern är ännu bättre än BC:n i pudret tack vara att den nog är lite mjukare i brättet...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 224391, member: 46762"] Med en styv, breddad allroundskida blir puderegenskaperna lite lidande, men knappast dåliga. Dessa duger gott och väl till svensk offpist! Jag har inte kört Stöcklin, förhoppningsvis kan väl någon upplysa oss om den, dock har jag haft nöjet att leka lite med Mojon. jag testade 176:an (själv 174, 70kg) några åk i Åre och tyckte att den var hur jäkla rolig som helst! Riktigt vridstyv skida så det är bara att ösa om det är lite uppåkt och stökigt, kantgreppet är riktigt bra för att vara så pass bred skida. Rolig, grymt underhållande allroundskida som är en perfekt Sverigeskida! Antagligen är Snaken nästintill likadan, med bra fartstabilitet och kantgrepp som om den vore några centimeter smalare, och kanske inte helt perfekt i pudret... Stöckli har ju kommit med Stormrider TT, ung. som BC:n fast med 95mm midja. Jag tyckte även att den kändes lite mjukare än vad jag mindes Snake BC:n vara... jag tror att Stormridern är ännu bättre än BC:n i pudret tack vara att den nog är lite mjukare i brättet... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
stöckli snake BC
Tillbaka
Topp