Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Snake?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knast" data-source="post: 190369" data-attributes="member: 65347"><p>Söker råd inför köp av nya skidprylar (skida, pjäxor, bindningar). Har åkt skidor och bräda sen liten. Bräda de senaste 10 åren. Mycket offpist i Alperna. Gillar aggressiv åkning. Desto snabbare desto bättre. Brukar ibland hyra typ super-G skidor någon dag när jag vill ösa på ordentligt i pisten efter att ha harvat i skogarna och i lössnön. Väger ca 85 kg. 183 lång. Inte extremt starka ben utan får jobba hårt med dom, och gör det, med viss behövlig vila emellan. </p><p></p><p>Vill kunna åka stort och fort i pisten. Behöver inte vara super-g radie men närmare stora svängar än små. Vill även kunna åka puder. Ska funka att ta sig ner med i "otillgängliga" passager.</p><p></p><p>Har fastnat lite för Stöckli. Vilken modell där borde vara något för mig? Längd? Andra märken och modeller som kan vara något?</p><p></p><p>Mycket tacksam för hjälp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knast, post: 190369, member: 65347"] Söker råd inför köp av nya skidprylar (skida, pjäxor, bindningar). Har åkt skidor och bräda sen liten. Bräda de senaste 10 åren. Mycket offpist i Alperna. Gillar aggressiv åkning. Desto snabbare desto bättre. Brukar ibland hyra typ super-G skidor någon dag när jag vill ösa på ordentligt i pisten efter att ha harvat i skogarna och i lössnön. Väger ca 85 kg. 183 lång. Inte extremt starka ben utan får jobba hårt med dom, och gör det, med viss behövlig vila emellan. Vill kunna åka stort och fort i pisten. Behöver inte vara super-g radie men närmare stora svängar än små. Vill även kunna åka puder. Ska funka att ta sig ner med i "otillgängliga" passager. Har fastnat lite för Stöckli. Vilken modell där borde vara något för mig? Längd? Andra märken och modeller som kan vara något? Mycket tacksam för hjälp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Snake?
Tillbaka
Topp