Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Snake?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 190812" data-attributes="member: 46762"><p>En väldigt ovanlig grej har hänt i denna tråden. Folk har hållt sig någorlunda inom ramarna! Inte en enda har tipsat om en skida utanför Stöckli-stallet...</p><p></p><p>Så därför föreslår jag Völkl Karma. Lättillgänglig/pris: Finns för några tusenlapp mindre än Stöckli, och går att få tag på Sport-Conrad.</p><p></p><p>Åkegenskaperna: Super-G. Svängradien ligger helt klart över 20 meter, tror nästan det är uppemot 25m. Snabba, stabila och styva för att vara twintip. Stöckli och Völkl har de styvaste normala twintipsen. De är "enbart" 87mm, jämfört med Stöckli S-rider TT som ju har 95. </p><p></p><p>Karman är en uppenbart bra modell, finns väldigt många som åker med dom, verkar vara en mycket vanlig allroundskida i staterna, så nog klarar den lite puder iaf.</p><p></p><p>Kan ju säga att när jag testade en polares Karma (åker själv på 96mm breda Scratch BC) så blev jag väldigt förvånad. Bra mycket styvare än mina BC, ruskigt kantgrepp, och desto fortare det går, desto roligare är det! Och jag är väldigt nöjd med mina BC som jag tycker klarar av det mesta inom piståkning...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 190812, member: 46762"] En väldigt ovanlig grej har hänt i denna tråden. Folk har hållt sig någorlunda inom ramarna! Inte en enda har tipsat om en skida utanför Stöckli-stallet... Så därför föreslår jag Völkl Karma. Lättillgänglig/pris: Finns för några tusenlapp mindre än Stöckli, och går att få tag på Sport-Conrad. Åkegenskaperna: Super-G. Svängradien ligger helt klart över 20 meter, tror nästan det är uppemot 25m. Snabba, stabila och styva för att vara twintip. Stöckli och Völkl har de styvaste normala twintipsen. De är "enbart" 87mm, jämfört med Stöckli S-rider TT som ju har 95. Karman är en uppenbart bra modell, finns väldigt många som åker med dom, verkar vara en mycket vanlig allroundskida i staterna, så nog klarar den lite puder iaf. Kan ju säga att när jag testade en polares Karma (åker själv på 96mm breda Scratch BC) så blev jag väldigt förvånad. Bra mycket styvare än mina BC, ruskigt kantgrepp, och desto fortare det går, desto roligare är det! Och jag är väldigt nöjd med mina BC som jag tycker klarar av det mesta inom piståkning... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Snake?
Tillbaka
Topp