Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Stormrider 102, Fischer Ranger 102, Armada Locator 104, Atomic Backland 107?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob the ski teacher" data-source="post: 1269339" data-attributes="member: 183827"><p>kolla på head core. Jag har kört många år med dom i 93 och även tagit Skidlärar Utbildning steg 2 med dom och teknik åkning i pisten var inga problem. Inga problem att ligga och köra carving hela dagar. (Inte lika bra som en ren pist racer) sköna i offpisten också såklart. Dock lite för hårda för mig som är lätt viktare så går över till armada tracer 98 i vinter som är mjukare och mer lekfulla.</p><p>Men du som är större än lilla mig kan nog trivas riktigt bra med core skidan.</p><p>Ranger (rosa) har jag bara testa i pist och blev förvånad hur lätt dom gick upp på kant trotts den breda midjan. Inget puder vid det tillfället så i offpisten har jag ingen åsikt. Locater (blå) gilla jag dom dagar jag åkte på dom både utanför och i pist men den lekfulla tracern gav mig mycket roligare åkning utanför pisten.</p><p>Black Diamond impulse tycker jag även att du ska ta en titt på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob the ski teacher, post: 1269339, member: 183827"] kolla på head core. Jag har kört många år med dom i 93 och även tagit Skidlärar Utbildning steg 2 med dom och teknik åkning i pisten var inga problem. Inga problem att ligga och köra carving hela dagar. (Inte lika bra som en ren pist racer) sköna i offpisten också såklart. Dock lite för hårda för mig som är lätt viktare så går över till armada tracer 98 i vinter som är mjukare och mer lekfulla. Men du som är större än lilla mig kan nog trivas riktigt bra med core skidan. Ranger (rosa) har jag bara testa i pist och blev förvånad hur lätt dom gick upp på kant trotts den breda midjan. Inget puder vid det tillfället så i offpisten har jag ingen åsikt. Locater (blå) gilla jag dom dagar jag åkte på dom både utanför och i pist men den lekfulla tracern gav mig mycket roligare åkning utanför pisten. Black Diamond impulse tycker jag även att du ska ta en titt på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stöckli Stormrider 102, Fischer Ranger 102, Armada Locator 104, Atomic Backland 107?
Tillbaka
Topp