Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stor återkallning av ABS ryggsäckar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1051793" data-attributes="member: 137869"><p>Nån som vill spekulera om ett potentiellt skadat ABS-systemet, dvs med rester från en stålpatron utlöser om man skaffar en kolfiberpatron?</p><p></p><p>Jag har en väska från Haglöfs och vad jag har förstått har man då testat de innan de levererades från fabrik. Sen har jag testat i butik med den medföljande stålpatronen och ballongerna löstes ut som det skulle. Om det nu är så att ALLA stålpatroner är påverkade eller om det finns ytterst få undantag som är "rena" så är det stor chans att min väska har lite?/mycket? rester i systemet då den är dragen minst 2 gånger. </p><p></p><p>Har tänkt på 3 scenarion och behöver era åsikter om vad ni hade gjort eller hur ni tänker. I alla scenarion har man testat systemet själv minst 1 gång. </p><p></p><p>Systemet har stora mängder av rester och är troligen sönder och en kolfiber för 2000kr utlöser ej fast man har en ren patron. </p><p>Systemet har "medelmycket" rester och fungerar troligen med en kolfiber för 2000kr men inte med en stål.</p><p>Systemet har inga eller små mängder av rester och fungerar troligen med en stål(innan 3 dec) samt kolfiber. </p><p></p><p>Så vad tycker ni? Lägger ni pengarna på en kolfiber och hoppas på att den utlöser om det måste eller chansar ni på att er stålpatron gör samma sak?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1051793, member: 137869"] Nån som vill spekulera om ett potentiellt skadat ABS-systemet, dvs med rester från en stålpatron utlöser om man skaffar en kolfiberpatron? Jag har en väska från Haglöfs och vad jag har förstått har man då testat de innan de levererades från fabrik. Sen har jag testat i butik med den medföljande stålpatronen och ballongerna löstes ut som det skulle. Om det nu är så att ALLA stålpatroner är påverkade eller om det finns ytterst få undantag som är "rena" så är det stor chans att min väska har lite?/mycket? rester i systemet då den är dragen minst 2 gånger. Har tänkt på 3 scenarion och behöver era åsikter om vad ni hade gjort eller hur ni tänker. I alla scenarion har man testat systemet själv minst 1 gång. Systemet har stora mängder av rester och är troligen sönder och en kolfiber för 2000kr utlöser ej fast man har en ren patron. Systemet har "medelmycket" rester och fungerar troligen med en kolfiber för 2000kr men inte med en stål. Systemet har inga eller små mängder av rester och fungerar troligen med en stål(innan 3 dec) samt kolfiber. Så vad tycker ni? Lägger ni pengarna på en kolfiber och hoppas på att den utlöser om det måste eller chansar ni på att er stålpatron gör samma sak? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Stor återkallning av ABS ryggsäckar
Tillbaka
Topp