Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stor skillnad med formsprutad innersko?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 779364" data-attributes="member: 40931"><p>Det du gör är att du går till en bootfitter som garanterar bra resultat. Dvs du ska vara nöjd med skiten, efter en månad sisådär. Om du fortfarande inte kan åka med grejerna då får du pengarna tillbaka.</p><p></p><p>dalbellos är rätt svåra att trycka ut tror jag, men som sagt är det ju upp till bootfittern om han vill ge sig på och försöka. Men som du beskriver det finns det ju utrymme kvar i pjäxan och då ska det ju gå att köra en formsprutning antar jag. Formsprutat kostar ca 300E.</p><p></p><p>Gör formsprutat! du kommer inte ångra dig, du får en helt oöverträffad passform och kommer inte fatta hur du kunde åka skidor innan!</p><p></p><p>MEN sista tipset kommer här, se till att göra formsprutningen och bootfittingen PÅ PLATS. Dvs du bokar tid och tar en lång semester till något ställe som har välkända bootfitters och gör detta på plats. För det är en process. Det är rätt liten chans tror jag att om du vandrar in på alpingaraget och ber att få en formsprutning, att det blir 100% rätt från början. Alltså behöver du ha bootfittern på samma ort du ska åka, så du kan göra justeringar.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 779364, member: 40931"] Det du gör är att du går till en bootfitter som garanterar bra resultat. Dvs du ska vara nöjd med skiten, efter en månad sisådär. Om du fortfarande inte kan åka med grejerna då får du pengarna tillbaka. dalbellos är rätt svåra att trycka ut tror jag, men som sagt är det ju upp till bootfittern om han vill ge sig på och försöka. Men som du beskriver det finns det ju utrymme kvar i pjäxan och då ska det ju gå att köra en formsprutning antar jag. Formsprutat kostar ca 300E. Gör formsprutat! du kommer inte ångra dig, du får en helt oöverträffad passform och kommer inte fatta hur du kunde åka skidor innan! MEN sista tipset kommer här, se till att göra formsprutningen och bootfittingen PÅ PLATS. Dvs du bokar tid och tar en lång semester till något ställe som har välkända bootfitters och gör detta på plats. För det är en process. Det är rätt liten chans tror jag att om du vandrar in på alpingaraget och ber att få en formsprutning, att det blir 100% rätt från början. Alltså behöver du ha bootfittern på samma ort du ska åka, så du kan göra justeringar. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Stor skillnad med formsprutad innersko?
Tillbaka
Topp