Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Stor skillnad på carving? Årsmodell. osv.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 97670" data-attributes="member: 40931"><p>Köp&Sälj här på Freeride verkar vara sveriges bästa annonsmarknad för alpinutrustning. På blocket hittar man ju bara annonser av typen "Slalomskidor garagerensning" som innehåller spikraka neongröna skidor från 1982. </p><p></p><p>Dom senaste kanske tio åren har det hänt jättemycket i utveklingen av skidor, från raka skidor till mer eller mindra carvade. Slutsatsen är att ja, det spelar roll om skidorna är 5 år gamla eller 1 år gamla. En skida i längen 180-190 passar nog dig ja, men det är ju olika på olika modeller. </p><p></p><p>Hursomhelst tror jag att du kommer få svårt att hitta ett par bra skidor med bindningar för 1000kr om jag ska vara ärlig... Det tråkiga är att skidor faktiskt ÄR en materialsport och det kan skilja oerhört mycket på två olika till synes nästan identiska skidor.</p><p></p><p>Scotten är det inte Skidbytarboden du menar? annars ligger det två ställen som kränger bla. beg. skidor på Fleminggatan. Båda är säkert värda ett besök. Peronalen brukar vara villig att hjälpa till, speciellt om man glider in på lite udda tider, kanske tex klockan 14 på en vardag.</p><p></p><p></p><p>Lycka till med ditt carvande!</p><p>Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 97670, member: 40931"] Köp&Sälj här på Freeride verkar vara sveriges bästa annonsmarknad för alpinutrustning. På blocket hittar man ju bara annonser av typen "Slalomskidor garagerensning" som innehåller spikraka neongröna skidor från 1982. Dom senaste kanske tio åren har det hänt jättemycket i utveklingen av skidor, från raka skidor till mer eller mindra carvade. Slutsatsen är att ja, det spelar roll om skidorna är 5 år gamla eller 1 år gamla. En skida i längen 180-190 passar nog dig ja, men det är ju olika på olika modeller. Hursomhelst tror jag att du kommer få svårt att hitta ett par bra skidor med bindningar för 1000kr om jag ska vara ärlig... Det tråkiga är att skidor faktiskt ÄR en materialsport och det kan skilja oerhört mycket på två olika till synes nästan identiska skidor. Scotten är det inte Skidbytarboden du menar? annars ligger det två ställen som kränger bla. beg. skidor på Fleminggatan. Båda är säkert värda ett besök. Peronalen brukar vara villig att hjälpa till, speciellt om man glider in på lite udda tider, kanske tex klockan 14 på en vardag. Lycka till med ditt carvande! Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Stor skillnad på carving? Årsmodell. osv.
Tillbaka
Topp