Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pickpack" data-source="post: 1045602" data-attributes="member: 121701"><p>Jag tänkte också på magnetröntgen, för att kolla mjukdelar.</p><p></p><p>Jag har ingen aning om hur unga manskroppar beter sig i din ålder, hur stor roll det spelar för din kropp (skelett, senor, muskulatur) att du växer så mycket osv men det ligger inte långt bort att tänka sig att det definitivt påverkar.</p><p></p><p>Min egen erfarenhet med knä-, axel- och ländryggsproblem är att uppbyggande träning hjälper. Och att i de flesta fall då läkare sagt "jag ser inget, det går inget att göra åt, kanske kan du operera" (vilket jag valt bort) är att en sjukgymnast med engagemang och erfarenhet av idrottare kan lösa mycket. Obs att en sjukgymnast som är van vid "vanliga" människor inte har samma mål - för dem räcker det att du kan gå i skolan/är arbetsför - vårt mål är ju att kunna utöva våra idrotter på liknande (jämförelsevis höga) nivå.</p><p></p><p>Så du måste hitta rätt person.</p><p></p><p>Sjukgymnastik har fixat min axel (operation är annars vanlig), styrketräning har hjälpt min rygg. Då har min rygg varit sån att jag inte kan låta bli att träna - jag måste träna regelbundet för att kunna jobba på mitt skrivbordsjobb.</p><p></p><p>På senare tid har jag sett att yoga med någon som är RIKTIGT bra, som själv tränar mycket, är GRYMT. Mina knän och min rygg är helt annorlunda. Jag väntar på axlarna =)</p><p></p><p>Så, sammanfattningsvis: dina problem kan vara nåt medicin-mekaniskt och då ska du ha sån hjälp. Men mitt generella råd till någon i din ålder är: Gör inte samma misstag som jag. Håll efter din kropp med bra basträning i olika former, och då inte bara stora muskler utan även de små (dvs inte bara lyfta skrot utan annat också, t ex yoga, balansboll, simning).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pickpack, post: 1045602, member: 121701"] Jag tänkte också på magnetröntgen, för att kolla mjukdelar. Jag har ingen aning om hur unga manskroppar beter sig i din ålder, hur stor roll det spelar för din kropp (skelett, senor, muskulatur) att du växer så mycket osv men det ligger inte långt bort att tänka sig att det definitivt påverkar. Min egen erfarenhet med knä-, axel- och ländryggsproblem är att uppbyggande träning hjälper. Och att i de flesta fall då läkare sagt "jag ser inget, det går inget att göra åt, kanske kan du operera" (vilket jag valt bort) är att en sjukgymnast med engagemang och erfarenhet av idrottare kan lösa mycket. Obs att en sjukgymnast som är van vid "vanliga" människor inte har samma mål - för dem räcker det att du kan gå i skolan/är arbetsför - vårt mål är ju att kunna utöva våra idrotter på liknande (jämförelsevis höga) nivå. Så du måste hitta rätt person. Sjukgymnastik har fixat min axel (operation är annars vanlig), styrketräning har hjälpt min rygg. Då har min rygg varit sån att jag inte kan låta bli att träna - jag måste träna regelbundet för att kunna jobba på mitt skrivbordsjobb. På senare tid har jag sett att yoga med någon som är RIKTIGT bra, som själv tränar mycket, är GRYMT. Mina knän och min rygg är helt annorlunda. Jag väntar på axlarna =) Så, sammanfattningsvis: dina problem kan vara nåt medicin-mekaniskt och då ska du ha sån hjälp. Men mitt generella råd till någon i din ålder är: Gör inte samma misstag som jag. Håll efter din kropp med bra basträning i olika former, och då inte bara stora muskler utan även de små (dvs inte bara lyfta skrot utan annat också, t ex yoga, balansboll, simning). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp