Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerpower" data-source="post: 1045658"><p>Vet inte riktigt hur jag ska beskiva det. Alltså när det kommer ett för högt tryck/lägger vikten på knäna så kommer den starka smärtan in och kroppen reagerar ungefär att försöka få bort den direkt och liksom böjer sig till ett läge där smärtan inte kommer längre. Ett bra exempel var en gång jag blev puttad hårt och var tvungen att ta imot med knäna och då ramlade jag faktiskt på golvet med en skön smärta efteråt. Det händer inte allt för ofta då jag försöker undvika allt med knäna i vardagen vilket i princip förstör riktigt mycket nu i min ålder.</p><p></p><p>Var även otydlig med tränandet. Alltså jag tränar 3-4 ggr i veckan på gymmet med alla muskelgrupper utan benen, just för jag känner på mig att träna benen och smärtan jag får kommer bara göra det värre. Var samma sak när jag hade sjukgymnast och jag skulle göra vissa övningar hemma. Jag struntade i dom för jag känner att det är en smärta som kommer ifrån knät och inte muskler. Har haft mycket problem med olika skador dock inte lika allvarligt som med knäna med det är skillnad på att träna med en smärta om jag jämför med knäna mot resten av skadorna jag tränat med.</p><p></p><p>Bor även i Linköping, har gått till en sjukgymnast på vårdcentralen och en sjukgymnast vid mitt gym.</p><p>Trodde till en början att det var pga att jag växt 20cm senaste åren men måste vara något annat när det nästan hållt i sig i ett år då jag har både tränat och vilat knäna.</p><p></p><p>Det jag tycker är väldigt lustigt är också är att det är båda knäna och inte just ett knä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerpower, post: 1045658"] Vet inte riktigt hur jag ska beskiva det. Alltså när det kommer ett för högt tryck/lägger vikten på knäna så kommer den starka smärtan in och kroppen reagerar ungefär att försöka få bort den direkt och liksom böjer sig till ett läge där smärtan inte kommer längre. Ett bra exempel var en gång jag blev puttad hårt och var tvungen att ta imot med knäna och då ramlade jag faktiskt på golvet med en skön smärta efteråt. Det händer inte allt för ofta då jag försöker undvika allt med knäna i vardagen vilket i princip förstör riktigt mycket nu i min ålder. Var även otydlig med tränandet. Alltså jag tränar 3-4 ggr i veckan på gymmet med alla muskelgrupper utan benen, just för jag känner på mig att träna benen och smärtan jag får kommer bara göra det värre. Var samma sak när jag hade sjukgymnast och jag skulle göra vissa övningar hemma. Jag struntade i dom för jag känner att det är en smärta som kommer ifrån knät och inte muskler. Har haft mycket problem med olika skador dock inte lika allvarligt som med knäna med det är skillnad på att träna med en smärta om jag jämför med knäna mot resten av skadorna jag tränat med. Bor även i Linköping, har gått till en sjukgymnast på vårdcentralen och en sjukgymnast vid mitt gym. Trodde till en början att det var pga att jag växt 20cm senaste åren men måste vara något annat när det nästan hållt i sig i ett år då jag har både tränat och vilat knäna. Det jag tycker är väldigt lustigt är också är att det är båda knäna och inte just ett knä. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp