Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerpower" data-source="post: 1045968"><p>Jag slutade träna benen för att det gjorde för ont ja och ville inte köra på efter om det skulle vara sämre för knäna.</p><p>Schlatter hade jag för 3-4 år sen och just den smärtan försvann och det är inte den smärtan som då jag hade schlatter. Så jag är inte 100% på att det verkligen är schlatter men jag tror det är i samma omåde jag har ont.</p><p></p><p><a href="http://gyazo.com/c8f7ad948d5b8674fcaa5851bf04e644" target="_blank">http://gyazo.com/c8f7ad948d5b8674fcaa5851bf04e644</a></p><p></p><p>På bilden där ser ni två områden jag markerat ut(förövigt inte mina ben utan bilden är taggen från google).</p><p>De två områdena är de två ställen jag fått ont av att trycka. Det Svarta området har dock gått över för länge sen men där fick jag en kraftigt smärta efter skiddagarna och några veckor efter det nu i januari 2014. Kan inte skilja på om det är en sena nära framsidalår muskeln eller om det var kanten av framsida lår. I vilket fall gjorde det jäkligt ont. Det är dock inte den stora senan som går ifrån baklår till knät/vaden.</p><p></p><p>Den röda markeringen har jag faktiskt hittat under den senaste veckan och det har jag heller inte berättat för någon läkare/sjukgymnast just för jag visste inte om det själv. Smärtan uppkommer om jag har benet rakt så området mellan knäskålen och "schlatterknölen" blir ospänt så jag kan trycka ner fingret en bit. Smärtan kommer om jag trycker ner fingret så långt ner jag kan i "gropen och trycker neråt mt skenbenet/"schlatterknölen". Smärtan varierar såklart, som t.e.x nu när jag har haft ledigt ifrån skolan så har jag legat i sängen/soffan hela dagen och inte använt knäna och då blir trycket på "schlatterknölen" bara en irriterande smärta. Om jag därimot skulle gått en hel dag då blir det en starkare smärta.</p><p>Smärtan är DOCK inte samma smärta som jag får jag när gör aktiviteter som knäna används för den smärtan är enorm. </p><p></p><p>Knäna känns ganska ostabila vardagligt också och skulle säga att knäna är irriterade ganska ständigt också då jag känner av att dom blir irriterade av att bara gå normalt.</p><p></p><p>Tänkte även påpeka att jag tror mina ben är väldigt svaga eftersom jag inte använder dom i princip och att träna skulle nog hjälpa till en viss del men jag vill ta det säkra framför det osäkra då jag verkligen vill kunna spela fotboll utan problem/springa/åka skidor, ja allt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerpower, post: 1045968"] Jag slutade träna benen för att det gjorde för ont ja och ville inte köra på efter om det skulle vara sämre för knäna. Schlatter hade jag för 3-4 år sen och just den smärtan försvann och det är inte den smärtan som då jag hade schlatter. Så jag är inte 100% på att det verkligen är schlatter men jag tror det är i samma omåde jag har ont. [URL]http://gyazo.com/c8f7ad948d5b8674fcaa5851bf04e644[/URL] På bilden där ser ni två områden jag markerat ut(förövigt inte mina ben utan bilden är taggen från google). De två områdena är de två ställen jag fått ont av att trycka. Det Svarta området har dock gått över för länge sen men där fick jag en kraftigt smärta efter skiddagarna och några veckor efter det nu i januari 2014. Kan inte skilja på om det är en sena nära framsidalår muskeln eller om det var kanten av framsida lår. I vilket fall gjorde det jäkligt ont. Det är dock inte den stora senan som går ifrån baklår till knät/vaden. Den röda markeringen har jag faktiskt hittat under den senaste veckan och det har jag heller inte berättat för någon läkare/sjukgymnast just för jag visste inte om det själv. Smärtan uppkommer om jag har benet rakt så området mellan knäskålen och "schlatterknölen" blir ospänt så jag kan trycka ner fingret en bit. Smärtan kommer om jag trycker ner fingret så långt ner jag kan i "gropen och trycker neråt mt skenbenet/"schlatterknölen". Smärtan varierar såklart, som t.e.x nu när jag har haft ledigt ifrån skolan så har jag legat i sängen/soffan hela dagen och inte använt knäna och då blir trycket på "schlatterknölen" bara en irriterande smärta. Om jag därimot skulle gått en hel dag då blir det en starkare smärta. Smärtan är DOCK inte samma smärta som jag får jag när gör aktiviteter som knäna används för den smärtan är enorm. Knäna känns ganska ostabila vardagligt också och skulle säga att knäna är irriterade ganska ständigt också då jag känner av att dom blir irriterade av att bara gå normalt. Tänkte även påpeka att jag tror mina ben är väldigt svaga eftersom jag inte använder dom i princip och att träna skulle nog hjälpa till en viss del men jag vill ta det säkra framför det osäkra då jag verkligen vill kunna spela fotboll utan problem/springa/åka skidor, ja allt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp