Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerpower" data-source="post: 1049702"><p>liten update bara om någon är intresserad.</p><p></p><p>Varit hos röntgen och ortoped och det finns iallafall inte något som behöver eller ens kan opereras.</p><p>Diagosen som ortopedläkaren gav mig var: Knäsmärta bilateralt (patella alta).</p><p>Tog därefter kontakten med en ny sjukgymnast som visar intresse för att hjälpa och hon verkar veta vad som är felet och det är då knäskålarna som jag antar heter patella.</p><p></p><p>Hon trodde det var så att knäskålarna inte ligger riktigt rätt utan ligger en bit över själva skålen de ska glida imot och att de är mer inbäddade i lårmusklerna. Om någon inte förstår kan jag försöka förklara bättre.</p><p>Och med detta är det är träningsprogram från grunden + att hon trodde att akupunktur kunde hjälpa en aning som jag nu gjorde senaste i fredags.</p><p>Hon har bokat in massor av tillfällen för att hjälpa mig så kommer nog bli ett par gånger i veckan och 3:e besöket är redan på måndag.</p><p></p><p>Jag har då lite frågor ang detta,</p><p></p><p>1. Jag förstår inte riktigt hur rehabträning ska hjälpa knäskålen att gå tillbaka till det läge det den ska vara?</p><p>Om jag nu tränar vidare så känns det mer som att det borde bli mer inbäddad i muskler och ha svårare att få det till där de ska ligga?</p><p></p><p>2. Förstår inte riktigt heller på akupunktur ska hjälpa detta problem, visst, det utlöser ämnen och andra saker med smärta osv, men det kan väl knappast bidra något alls till att knäskålarna går tillbaka till det vanliga stället?</p><p></p><p>någon som har en tidigare erfarenhet av att knäskålarna inte är som dom ska med beskrivningen jag skrev tidigare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerpower, post: 1049702"] liten update bara om någon är intresserad. Varit hos röntgen och ortoped och det finns iallafall inte något som behöver eller ens kan opereras. Diagosen som ortopedläkaren gav mig var: Knäsmärta bilateralt (patella alta). Tog därefter kontakten med en ny sjukgymnast som visar intresse för att hjälpa och hon verkar veta vad som är felet och det är då knäskålarna som jag antar heter patella. Hon trodde det var så att knäskålarna inte ligger riktigt rätt utan ligger en bit över själva skålen de ska glida imot och att de är mer inbäddade i lårmusklerna. Om någon inte förstår kan jag försöka förklara bättre. Och med detta är det är träningsprogram från grunden + att hon trodde att akupunktur kunde hjälpa en aning som jag nu gjorde senaste i fredags. Hon har bokat in massor av tillfällen för att hjälpa mig så kommer nog bli ett par gånger i veckan och 3:e besöket är redan på måndag. Jag har då lite frågor ang detta, 1. Jag förstår inte riktigt hur rehabträning ska hjälpa knäskålen att gå tillbaka till det läge det den ska vara? Om jag nu tränar vidare så känns det mer som att det borde bli mer inbäddad i muskler och ha svårare att få det till där de ska ligga? 2. Förstår inte riktigt heller på akupunktur ska hjälpa detta problem, visst, det utlöser ämnen och andra saker med smärta osv, men det kan väl knappast bidra något alls till att knäskålarna går tillbaka till det vanliga stället? någon som har en tidigare erfarenhet av att knäskålarna inte är som dom ska med beskrivningen jag skrev tidigare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp