Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerpower" data-source="post: 1063326"><p>Tänkte dra en liten update igen då knäna fortfarande inte funkar som dom ska.</p><p></p><p>Har nu sen januari 2014 varit hos 3 sjukgymnaster, akupunktur, vanlig röntgen, blodprover, ultraljud, ortoped och slutligen MR för två veckor sen som tog 1 år och 10 månader och få fram. Fick svaren igår som sedan skulle vidare till ortoped för att avgöra vad som går att göra. I vilket fall är det broskskador mellan knäskålsleden och lårbenet.</p><p></p><p>Har inte kunnat springa ett mindre joggingpass på snart två år, ingen skidåkning, inget sportande iöverhuvudtaget i princip.</p><p></p><p>Men tänkte höra om någon har erfarenheter med broskskadar och speciellt att jag fick det när jag precis skulle fylla 17 och aldrig skadat knäna tidigare eller skadade knäna vid tillfället det hände.</p><p>Vad jag själv läst så brukar inte man göra så mycket åt det utan att låta det vänta men det har gått snart två år och jag blir snart idiot av att inte kunna göra det jag vill göra.</p><p></p><p>Knäna har dock blivit mycket bättre vardagligt och har för ungefär för en månad sen börjat gå ganska tungt på gymmet. Dock tar jag det försiktigt med knäböj och andra övningar för framsida lår då jag lätt kan känna av irritation med för högt. Har kört 60kg iallafall på knäböjen 10x3.</p><p>Men inga mer framsteg utöver det. Försöker springa då och då för att checka av om det blivit någon bättring men smärtan kommer direkt av att jogga i några sekunder. Smärtan är dock inte den starka smärtan jag nämnt för något år sen alt att jag har vant mig med den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerpower, post: 1063326"] Tänkte dra en liten update igen då knäna fortfarande inte funkar som dom ska. Har nu sen januari 2014 varit hos 3 sjukgymnaster, akupunktur, vanlig röntgen, blodprover, ultraljud, ortoped och slutligen MR för två veckor sen som tog 1 år och 10 månader och få fram. Fick svaren igår som sedan skulle vidare till ortoped för att avgöra vad som går att göra. I vilket fall är det broskskador mellan knäskålsleden och lårbenet. Har inte kunnat springa ett mindre joggingpass på snart två år, ingen skidåkning, inget sportande iöverhuvudtaget i princip. Men tänkte höra om någon har erfarenheter med broskskadar och speciellt att jag fick det när jag precis skulle fylla 17 och aldrig skadat knäna tidigare eller skadade knäna vid tillfället det hände. Vad jag själv läst så brukar inte man göra så mycket åt det utan att låta det vänta men det har gått snart två år och jag blir snart idiot av att inte kunna göra det jag vill göra. Knäna har dock blivit mycket bättre vardagligt och har för ungefär för en månad sen börjat gå ganska tungt på gymmet. Dock tar jag det försiktigt med knäböj och andra övningar för framsida lår då jag lätt kan känna av irritation med för högt. Har kört 60kg iallafall på knäböjen 10x3. Men inga mer framsteg utöver det. Försöker springa då och då för att checka av om det blivit någon bättring men smärtan kommer direkt av att jogga i några sekunder. Smärtan är dock inte den starka smärtan jag nämnt för något år sen alt att jag har vant mig med den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp