Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flowerpower" data-source="post: 1079967"><p>tänkte dra en update igen för någon som kan vara intresserad!</p><p></p><p>Nu i januari är det alltså 3 år sen skadorna skedde, dock så fick jag till en operation i maj på höger knä. Det var ungefär i de spår jag trodde och som läkarna de första två åren inte verkade inse.</p><p>Uppsprucket brosk på lårbenets yta som ansluter till knäskålen, därav att det alltid är samma vinkel som aktiverat smärtan.</p><p></p><p>Lösningen under operationen blev att skrapa rent brosket runt det skadade området och då gjordes även mikrofrakturering och sen dess har det varit rehab som jag fortfarande håller på med än idag 6 månader senare. Jag kunde gå direkt ifrån operationbordet och väldigt lätt rehab direkt dagen efter.</p><p></p><p>Rehaben funkar bra skulle jag säga och operationen har absolut gett bättre resultat, dock har jag inte prövat på något ansträngande som fotboll/skidor osv men ska upp nu till lindvallen om 2 veckor. Knät skrapar inte i brosket längre utan det glider bra inom knät. Ibland kommer samma smärta vid hög belastning av misstag m.m men det är ju också beroende av att det inte läkt klart då läkningsprocessen av mikrofrakturering kan ta ett tag. Skulle även säga att jag alltid går runt med en liten liten mängd stelhet/irritation men till nästa vår hoppas jag på en hel återställning av knät.</p><p></p><p>Beroende på hur knät ser ut till april/maj så är det vänster knä som ska ha samma process i ett år.</p><p>Om läkarna bara kunde litat på vad jag sa direkt för 3 år sen så skulle allt varit över nu =))))))</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flowerpower, post: 1079967"] tänkte dra en update igen för någon som kan vara intresserad! Nu i januari är det alltså 3 år sen skadorna skedde, dock så fick jag till en operation i maj på höger knä. Det var ungefär i de spår jag trodde och som läkarna de första två åren inte verkade inse. Uppsprucket brosk på lårbenets yta som ansluter till knäskålen, därav att det alltid är samma vinkel som aktiverat smärtan. Lösningen under operationen blev att skrapa rent brosket runt det skadade området och då gjordes även mikrofrakturering och sen dess har det varit rehab som jag fortfarande håller på med än idag 6 månader senare. Jag kunde gå direkt ifrån operationbordet och väldigt lätt rehab direkt dagen efter. Rehaben funkar bra skulle jag säga och operationen har absolut gett bättre resultat, dock har jag inte prövat på något ansträngande som fotboll/skidor osv men ska upp nu till lindvallen om 2 veckor. Knät skrapar inte i brosket längre utan det glider bra inom knät. Ibland kommer samma smärta vid hög belastning av misstag m.m men det är ju också beroende av att det inte läkt klart då läkningsprocessen av mikrofrakturering kan ta ett tag. Skulle även säga att jag alltid går runt med en liten liten mängd stelhet/irritation men till nästa vår hoppas jag på en hel återställning av knät. Beroende på hur knät ser ut till april/maj så är det vänster knä som ska ha samma process i ett år. Om läkarna bara kunde litat på vad jag sa direkt för 3 år sen så skulle allt varit över nu =)))))) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
stora knäproblem
Tillbaka
Topp