Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stora Ögonblick inom Extremsporterna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ErikWibaeus" data-source="post: 320103" data-attributes="member: 36696"><p>Tänkte bara kolla lite vilka favoriter du har när det kommer till stora ögonblick inom extremsport. Jag menar ögonblick som iallafall kan komma inärheten av USA os guld i lake placid. Som sagt, skriv ner ere favorit ögonblick. Länka gärna filmer osv...</p><p></p><p>Mina 3 personliga favoriter är (utan inbörders ordning):</p><p></p><p> Skateboard</p><p> Tony Hawk - Första 900 i ramp någonsin. X Games V (1999).</p><p> Snacka om att dra upp sporten från punkstadiet till Arenasport! Ryser varje gång jag ser</p><p> det. www.youtube.com/watch?v=1xGwjBDfN-I</p><p> Danny Way - Megaramp, DC camp. DC Video (2005) Slog världsrekord i både längd och</p><p> höjd i samma åk! www.youtube.com/watch?v=B9ae5mpYXE8</p><p></p><p> MotoX</p><p> Travis Pastrana - Dubbel backflip. X Games XII (2006)</p><p> Det sjukaste jag har sett på tv live någonsin. Stopmade en perfekt 2xbackflip när han </p><p> behövde det som mest. www.youtube.com/watch?v=z02GDd-XOZ0</p><p></p><p> Skidor:</p><p> Mike Wilson - Wilsonflip över pipe. (2005?) Okej, killen kan inte åka skidor men nacka om att </p><p> tappa hakan. Nog är landningen inte helt perfekt men vad gör det om man är allmänt </p><p> galen. En av dom första dubbleflippsen på skidor dessutom (eller dubbel cork kanske </p><p> man ska säga). Finns på film (Teddybear Crisis)</p><p> </p><p> Dom här är inte riktigt i samma klass med snudd på.</p><p> Skidor:</p><p> Jon Olsson - Winter X Games 2004. Det finalåk som har best flow någonsin! Finns på </p><p> EXPN:s klipp-arkiv. www.expn.com</p><p> Tanner Hall - Chads Gap med en 900. Lätt overshootad men galet snygg i övrigt! Hoppet </p><p> i sig är någon slags ikon för vad BC hoppning är. Enorma vyer, stora tricks å</p><p> smärtsamma kracher. Synd att han envisade med att köra en gång till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ErikWibaeus, post: 320103, member: 36696"] Tänkte bara kolla lite vilka favoriter du har när det kommer till stora ögonblick inom extremsport. Jag menar ögonblick som iallafall kan komma inärheten av USA os guld i lake placid. Som sagt, skriv ner ere favorit ögonblick. Länka gärna filmer osv... Mina 3 personliga favoriter är (utan inbörders ordning): Skateboard Tony Hawk - Första 900 i ramp någonsin. X Games V (1999). Snacka om att dra upp sporten från punkstadiet till Arenasport! Ryser varje gång jag ser det. www.youtube.com/watch?v=1xGwjBDfN-I Danny Way - Megaramp, DC camp. DC Video (2005) Slog världsrekord i både längd och höjd i samma åk! www.youtube.com/watch?v=B9ae5mpYXE8 MotoX Travis Pastrana - Dubbel backflip. X Games XII (2006) Det sjukaste jag har sett på tv live någonsin. Stopmade en perfekt 2xbackflip när han behövde det som mest. www.youtube.com/watch?v=z02GDd-XOZ0 Skidor: Mike Wilson - Wilsonflip över pipe. (2005?) Okej, killen kan inte åka skidor men nacka om att tappa hakan. Nog är landningen inte helt perfekt men vad gör det om man är allmänt galen. En av dom första dubbleflippsen på skidor dessutom (eller dubbel cork kanske man ska säga). Finns på film (Teddybear Crisis) Dom här är inte riktigt i samma klass med snudd på. Skidor: Jon Olsson - Winter X Games 2004. Det finalåk som har best flow någonsin! Finns på EXPN:s klipp-arkiv. www.expn.com Tanner Hall - Chads Gap med en 900. Lätt overshootad men galet snygg i övrigt! Hoppet i sig är någon slags ikon för vad BC hoppning är. Enorma vyer, stora tricks å smärtsamma kracher. Synd att han envisade med att köra en gång till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Stora Ögonblick inom Extremsporterna
Tillbaka
Topp