Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Störande inre blänk i skidglasögon särskilt märkbart i de med ljusa färger
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1144963" data-attributes="member: 60010"><p>Jag tror inte att det är något som de har gjort. Det jag märker (har inte ens märkt detta tidigare) är att avståndet mellan lins och ansikte verkar spela roll. Det kan helt enkelt vara så att vissa googles har linsen på ett avstånd som, från ditt ansikte (detta blir då individuellt), inte skapar reflektioner. Det krävs även att du fokuserar på insidan av linsen istället för på det du tittar på utanför dina googles.</p><p></p><p>Jag ser t.ex inte mitt ansikte utan kan, om jag står i ett visst ljus och tittar i periferin, se mina ögon återspeglas. Mina Smith I/o där linsen är närmare ansiktet har inte detta. Sen märker jag också att om jag tar ut linsen och håller den på olika avstånd så ändras återspeglingen.</p><p></p><p>Om detta stör dig så är det nog bara att testa olika googles tills du hittar någon som inte spelar ansiktet på ett sätt du finner störande. Exempelvis har jag kört Hi-pink och Rose i sådär 160 dagar utan att ens märka detta fenomen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1144963, member: 60010"] Jag tror inte att det är något som de har gjort. Det jag märker (har inte ens märkt detta tidigare) är att avståndet mellan lins och ansikte verkar spela roll. Det kan helt enkelt vara så att vissa googles har linsen på ett avstånd som, från ditt ansikte (detta blir då individuellt), inte skapar reflektioner. Det krävs även att du fokuserar på insidan av linsen istället för på det du tittar på utanför dina googles. Jag ser t.ex inte mitt ansikte utan kan, om jag står i ett visst ljus och tittar i periferin, se mina ögon återspeglas. Mina Smith I/o där linsen är närmare ansiktet har inte detta. Sen märker jag också att om jag tar ut linsen och håller den på olika avstånd så ändras återspeglingen. Om detta stör dig så är det nog bara att testa olika googles tills du hittar någon som inte spelar ansiktet på ett sätt du finner störande. Exempelvis har jag kört Hi-pink och Rose i sådär 160 dagar utan att ens märka detta fenomen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Störande inre blänk i skidglasögon särskilt märkbart i de med ljusa färger
Tillbaka
Topp