Storlek Burton

FreddaO

Ny medlem
Storlek Burton
Är det nån som kan svara på vilken storlek på boots som Burton bindningar är anpassade för, M och L.

Går det bra med 42 or i en Large?

//F

Storlek Burton
Beror lite på vad du har för boots, eftersom yttermåtten skiljer sig ganska mycket mellan märkena. Storlek 42 räknar jag som US strlk 9, och då säger jag att helst ska du köra M då du får en tightare fit, men L kommer funka. Är det årets bindningar rekomenderar jag starkt att köra M.

out

Storlek Burton
right man, då pratar vi bra setup! Har du Ion 9, tycker jag att du kör M. Väljer du HD kommer du få en styv setup med mycket drive i, är du tung eller trycker på mycket i åkningen är det perfekt. Vill du ha något softare kör MD vilket jag själv kör.

Storlek Burton
Jajemen!!! Själv kör jag med en årets ION HD 9,5 och med ett par förra årets M CFX, fungerar utmärkt!! Bra val! Själv har jag kompletterat mina bindningar med ett par "skybacks", det bästa jag någonsin gjort!
Danke

Storlek Burton
Det kanske blir lite väl styft med P1 HD till Ion HD? Jag väger 80kg. Jag försöker trixa lite då och då med big jumps och lite jibbing. Borde man gå på P1 MD istället?

Storlek Burton
Alltså jag har så få åkdagar på P1 HD att jag inte vill säga si och så jämfört med MD, men min syn på det hela efter det jag åkt (med Ion HD i båda) är att MD är väl tillräcklig för den driven jag vill ha, jag vet inte kör du aggresivt i pipen eller carvar hårt i pisten? Du väger som jag gör, så jag vågar lova att MD räcker, men kanske vill du ha mer...så svårt på den nivån!

Det är ett svårt beslut men ändå väldigt angenämnt, för vilken av MD/HD du väljer så kommer du bli sjukt stokad!!

Tillbaka
Topp