Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Storlek Dynafit Tigard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1315527" data-attributes="member: 35740"><p>Väcker tråden igen. Jag kör Hoji Pro Tour 120 nu, storlek 28.5. Bra pjäxor, men skulle vilja ha något mer åkigt med mer vinkel i skaftet och möjlighet att inte bara köra pin. Funderar på att skaffa ett par Tigard. Eftersom dom verkar ticka alla boxar (lite bredare, gåläge som funkar för rena toppturer, hyfsat lätta, och typ nästan som en riktig alpinpjäxa att åka i)</p><p></p><p>Mina Hoji Pro sitter helt perfekt förutom lite tryck på fotknölarna, men längd och bredd i foten är exakt rätt. Skulle dock inte kunna ha ens en mm kortare. Jag har även haft Hoji Free 130 ett tag, dom var för smala och låga, inte så att nån punkt behövde tryckas utan hela skon var för lite volym. Scarpa Maestrale RS har jag haft, alldeles för mycket volym. Scarpa TX Pro (NTN) strl 28, sitter perfekt.</p><p></p><p>Är passformen i Tigard något liknande Hoji Pro? Tigard anges som 101 läst, </p><p>Hoji free 102 (trånga) och Hoji Pro 103,5 (perfekt) Maestrale RS 101 mm (båtar)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1315527, member: 35740"] Väcker tråden igen. Jag kör Hoji Pro Tour 120 nu, storlek 28.5. Bra pjäxor, men skulle vilja ha något mer åkigt med mer vinkel i skaftet och möjlighet att inte bara köra pin. Funderar på att skaffa ett par Tigard. Eftersom dom verkar ticka alla boxar (lite bredare, gåläge som funkar för rena toppturer, hyfsat lätta, och typ nästan som en riktig alpinpjäxa att åka i) Mina Hoji Pro sitter helt perfekt förutom lite tryck på fotknölarna, men längd och bredd i foten är exakt rätt. Skulle dock inte kunna ha ens en mm kortare. Jag har även haft Hoji Free 130 ett tag, dom var för smala och låga, inte så att nån punkt behövde tryckas utan hela skon var för lite volym. Scarpa Maestrale RS har jag haft, alldeles för mycket volym. Scarpa TX Pro (NTN) strl 28, sitter perfekt. Är passformen i Tigard något liknande Hoji Pro? Tigard anges som 101 läst, Hoji free 102 (trånga) och Hoji Pro 103,5 (perfekt) Maestrale RS 101 mm (båtar) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Storlek Dynafit Tigard
Tillbaka
Topp