Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Storlek på barnpjäxor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1286938" data-attributes="member: 83225"><p>Tydligen slutar foteländena inte att växa heller. Förra året åkte hon i ett par jr-racepjäxor från Lange i stl 22.5. Nu när vi provar förra årets klagar hon på att stortån tar i, mest på ovansidan dock. När jag mäter fötterna är de mellan strax under 215mm och lite mer än 215mm. Vi passade då på att testa hennes mammas gamla jr-race, också från Lange, i stl 23.5 men även de tar tydligen stortån i fram på. Jag har själv aldrig lyckats bli vän med Lange pga breda fötter och även dottern har börjat bli tvungen att leta alternativ för tex konståkningsskridskor pga breda fötter. Så vad ska man leta efter nu inför säsongen? Ev är första lägret i dec så det är dags att lösa det snart och med enormt växande fötter vill vi inte köpa nytt. Eventuellt går det att göra något åt tåboxen bara. Det är ju inte helt rimligt att en 218isch-mm fot ska ta i med stortån i en pjäxa som är 235? mm (jag vet inte om skalen går på halv- eller helstorlek i de där modellerna. På de mindre står det stansat 225 på klacken dock så jag antar att det betyder att skalet är 225 och sen innerskon varierar)</p><p></p><p>Så finns det någon modd vi kan göra själva hemma eller nån särskild modell eller märke som har potential att lösa problemet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1286938, member: 83225"] Tydligen slutar foteländena inte att växa heller. Förra året åkte hon i ett par jr-racepjäxor från Lange i stl 22.5. Nu när vi provar förra årets klagar hon på att stortån tar i, mest på ovansidan dock. När jag mäter fötterna är de mellan strax under 215mm och lite mer än 215mm. Vi passade då på att testa hennes mammas gamla jr-race, också från Lange, i stl 23.5 men även de tar tydligen stortån i fram på. Jag har själv aldrig lyckats bli vän med Lange pga breda fötter och även dottern har börjat bli tvungen att leta alternativ för tex konståkningsskridskor pga breda fötter. Så vad ska man leta efter nu inför säsongen? Ev är första lägret i dec så det är dags att lösa det snart och med enormt växande fötter vill vi inte köpa nytt. Eventuellt går det att göra något åt tåboxen bara. Det är ju inte helt rimligt att en 218isch-mm fot ska ta i med stortån i en pjäxa som är 235? mm (jag vet inte om skalen går på halv- eller helstorlek i de där modellerna. På de mindre står det stansat 225 på klacken dock så jag antar att det betyder att skalet är 225 och sen innerskon varierar) Så finns det någon modd vi kan göra själva hemma eller nån särskild modell eller märke som har potential att lösa problemet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Storlek på barnpjäxor?
Tillbaka
Topp