Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Storlek på boots
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 282660" data-attributes="member: 59533"><p>Enda anledningen till att man vill gå ner precis på gränsen för vad som känns ok är hälgreppet. Som alla brädåkare vet är dåligt hälgrepp lika med skit. Du vågar inte pressa dina skär inärheten som med ett par riktigt bra åtsittande boots. Att sedan bråka om halvstorlekar är väl kanske smaksak, men att ta en halvstorlek mindre än vad du "ska" ha är nog en bra tumregel för burton. Kanske ännu mer för andra märken som har ytterskal i färre storlekar. Jag har i svensk storlek 42 2/3 på ena och 24 1/2 på andra. Jag kör Burton Ion 8.5 och den är precis på gränsen för mig. Tårna ligger emot hela tiden men domnar inte. Jag trivs bra med detta, tillsammans med de små hälkuddarna du får med till Burton blir hälgreppet riktigt bra.</p><p></p><p>Har du 41 säger du så tror jag 8 blir lagom. Jag kör som sagt på 8.5 med en fot som är 42 2/3. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 282660, member: 59533"] Enda anledningen till att man vill gå ner precis på gränsen för vad som känns ok är hälgreppet. Som alla brädåkare vet är dåligt hälgrepp lika med skit. Du vågar inte pressa dina skär inärheten som med ett par riktigt bra åtsittande boots. Att sedan bråka om halvstorlekar är väl kanske smaksak, men att ta en halvstorlek mindre än vad du "ska" ha är nog en bra tumregel för burton. Kanske ännu mer för andra märken som har ytterskal i färre storlekar. Jag har i svensk storlek 42 2/3 på ena och 24 1/2 på andra. Jag kör Burton Ion 8.5 och den är precis på gränsen för mig. Tårna ligger emot hela tiden men domnar inte. Jag trivs bra med detta, tillsammans med de små hälkuddarna du får med till Burton blir hälgreppet riktigt bra. Har du 41 säger du så tror jag 8 blir lagom. Jag kör som sagt på 8.5 med en fot som är 42 2/3. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Storlek på boots
Tillbaka
Topp