Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek stighud
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1321174" data-attributes="member: 158146"><p>Det där kommer att fungera alldeles utmärkt. Som några innan skriver är det bredden vid midjan som är avgörande. </p><p></p><p>Längden är ok, man har litet tryck där bak, det är på mitten. Gillar man snabba turer med lätt utrustning har man hudar som tar slut vid hälen, utan bakfäste. Bara avklippt (rundade). Funkar utmärkt utom när det är riktigt kallt, men kräver att man går med "glidande steg" och inte fipplar för mycket. 100% av de som kör skimo har så. </p><p></p><p>Jag rekommenderar att köra vidare på grejerna du har, en extra hud behöver du inte ta med. När jag går med korta hudar, utan bakfäste och det är kallt och kärv snö (den kryper in under klistret) har jag en extra hud med. Men det är överkurs.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1321174, member: 158146"] Det där kommer att fungera alldeles utmärkt. Som några innan skriver är det bredden vid midjan som är avgörande. Längden är ok, man har litet tryck där bak, det är på mitten. Gillar man snabba turer med lätt utrustning har man hudar som tar slut vid hälen, utan bakfäste. Bara avklippt (rundade). Funkar utmärkt utom när det är riktigt kallt, men kräver att man går med "glidande steg" och inte fipplar för mycket. 100% av de som kör skimo har så. Jag rekommenderar att köra vidare på grejerna du har, en extra hud behöver du inte ta med. När jag går med korta hudar, utan bakfäste och det är kallt och kärv snö (den kryper in under klistret) har jag en extra hud med. Men det är överkurs. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Storlek stighud
Tillbaka
Topp