Storleksguide för bindningar?

Niiiicke

Medlem
Hur går storlekarna på bootsen när det gäller bindningars storlek (S,M,L)? Kan det skilja mellan märken också, typ strl us 10 passar för M på burtons bindning men FLUX passar det bättre för L?

Senast ändrad:
Flux storlekar är följande:

S= US 4-US 6
M=US 6.5- US 9.5
L=US 10- 12+

Självklart är det olika från märke till märke eftersom de gör sina bindningar i olika fabriker.

Sen är det ju mest riktlinjer eftersom olika boots är olika stora. Jag har dock aldrig stött på ett par boots i storlek 10 som passsar riktigt bra i ett par Flux i storlek M utan det är L som gäller. Jag tycker personligen att de flesta boots i storlek 9.5 också passsar bättre i L när det gäller Flux. Båda mina bröder kör boots i storlek US 9 och där är det ingen tvekan om att det är M som gäller.

Doughboy sa:
Flux storlekar är följande:

S= US 4-US 6
M=US 6.5- US 9.5
L=US 10- 12+

Självklart är det olika från märke till märke eftersom de gör sina bindningar i olika fabriker.

Sen är det ju mest riktlinjer eftersom olika boots är olika stora. Jag har dock aldrig stött på ett par boots i storlek 10 som passsar riktigt bra i ett par Flux i storlek M utan det är L som gäller. Jag tycker personligen att de flesta boots i storlek 9.5 också passsar bättre i L när det gäller Flux. Båda mina bröder kör boots i storlek US 9 och där är det ingen tvekan om att det är M som gäller.
Man tackar för informationen doughboy!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp