Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Storleksproblem på Pjäxor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 90615" data-attributes="member: 28357"><p>Hel- och halvnummer har lika stora ytterskor. En 29,0 kommer följdaktligen att bli en 29,5 efter ett tag, då innerskon töjts.</p><p>Det vanligaste misstaget folk gör är att köpa för stora pjuck.</p><p>Antingen letar du efter en annan sko, eller om det verkligen bara är tårna som tar i, och ytterst sällan, så borde du kunna be dem att göra lite mer plats i ytterskon. Det går på ett par hundra.</p><p></p><p>Var det samma skor du hade förut i 28,5 som var för små? Det skiljer ju en hel del mellan skorna.</p><p></p><p>Själv köpte jag ett par för små pjuck förra säsongen. De satt som gjutna, men efter några dar började mina nagelband på stortårna säga ifrån. Jag fick så ont att jag inte kunde stå! </p><p>Det trista var att storleken större av samma sko var rena skämtet i jämförelse! De satt som badkar på fötterna. Inte alls. Helt annan passform också:-(</p><p>Så det blev ett par andra pjuck. Tyvärr tänkte jag inte på att jag skulle kunnat trycka ut dem, för det hade varit den bästa lösningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 90615, member: 28357"] Hel- och halvnummer har lika stora ytterskor. En 29,0 kommer följdaktligen att bli en 29,5 efter ett tag, då innerskon töjts. Det vanligaste misstaget folk gör är att köpa för stora pjuck. Antingen letar du efter en annan sko, eller om det verkligen bara är tårna som tar i, och ytterst sällan, så borde du kunna be dem att göra lite mer plats i ytterskon. Det går på ett par hundra. Var det samma skor du hade förut i 28,5 som var för små? Det skiljer ju en hel del mellan skorna. Själv köpte jag ett par för små pjuck förra säsongen. De satt som gjutna, men efter några dar började mina nagelband på stortårna säga ifrån. Jag fick så ont att jag inte kunde stå! Det trista var att storleken större av samma sko var rena skämtet i jämförelse! De satt som badkar på fötterna. Inte alls. Helt annan passform också:-( Så det blev ett par andra pjuck. Tyvärr tänkte jag inte på att jag skulle kunnat trycka ut dem, för det hade varit den bästa lösningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Storleksproblem på Pjäxor!
Tillbaka
Topp