Storlekstabeller

Spinner

Ny medlem
Storlekstabeller
Jag har googlat efter storlekstabeller för pjäxor, men hittar inte något sådant.
Någon som har en länk eller kan lägga in en tabell här?
Specifikt vill jag veta vilka storlekar som motsvarar 26.0 (39-40?) respektive 29.0 (45-46?).
Tack på förhand.
/K

Storlekstabeller
Är inte den siffran fotens längd i cm? Då är det ju rätt lätt att mäta själv och sedan dra egna slutsatser om vilken storlek man ska ha?

Storlekstabeller
Tack Styrola.

Informationen är relevant när man ska sälja begagnade pjäxor. Det är bara ordentligt aktiva skidåkare som vet vilket centimeter-mått de har, medan Svensson i allmänhet, som också vill köpa pjäxor, gärna vill veta storleken i Europeisk skala.

Behöver jag sedan säga att man också måste prova väldigt nogsamt innan man köper?
(bäst att säga det annars kommer någon annan och påpekar det...)

Storlekstabeller
Hur svårt kan det vara för Svensson att hitta en linjal att mäta foten med? Är Svenssons fot 26cm lång ska han ha en pjäxa i storlek 26,0 och inget annat. Är pjäxan för smal eller för bred eller vad det nu kan vara ska den stackarn prova en pjäxa, i samma storlek, av ett annat fabrikat. Detta för att alla fabrikörer använder sig av en egen läst ("idealfot") att forma pjäxan efter. Dock är 26cm alltid 26cm på de olika fabrikerna så långt är de överens.
Vad 26,0 motsvarar i europeisk skala...
Tittade i min garderob och där står det fyra par skor (av olika fabrikat) och ett par snowboard boots och ett par pjäxor och ett par klättertofflor mm. Samtliga vanliga skor har olika storlek (mellan 39 och 41,5) trots att de passar till samma person, mig! Alltså är det meningslöst att översätta storleken i cm till något annat då alla välkända skoföretag verkar ha olika uppfattning om vad som är vad och hur stort detta är. Tack för ordet och som Spinner sa: prova pjäxan, för helvete!

Tillbaka
Topp