Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Störs Transcivers av komradio?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 150728" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har vid flera tillfällen märkt att min DTS Tracker får "spökspikar" om man håller den nära min Cobra komradio. Jag tolkade det iaf som att det radion som störde, men beteendet är samtidigt så pass oregelbundet och sällsynt att det är svårt att säga om det verkligen har med radion att göra. Vid sökning utanför räckvidden piper sändaren ibland till och visar ett stort avstånd på displayen väldigt snabbt för att sedan bli tyst igen. Det är riktigt störigt om det är ett skarpt läge och man letar efter en signal. När man får in rätt signal försvinner felvisningen omgående dock och det är inga problem att se att det är en riktig signal man har fått in. För att vänja sig vid beteendet bör man öva sökning där man är klart utanför sändarens räckvidd initialt. </p><p></p><p>Barryvox visade samma typ av beteende i den aktuella situationen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 150728, member: 12152"] Jag har vid flera tillfällen märkt att min DTS Tracker får "spökspikar" om man håller den nära min Cobra komradio. Jag tolkade det iaf som att det radion som störde, men beteendet är samtidigt så pass oregelbundet och sällsynt att det är svårt att säga om det verkligen har med radion att göra. Vid sökning utanför räckvidden piper sändaren ibland till och visar ett stort avstånd på displayen väldigt snabbt för att sedan bli tyst igen. Det är riktigt störigt om det är ett skarpt läge och man letar efter en signal. När man får in rätt signal försvinner felvisningen omgående dock och det är inga problem att se att det är en riktig signal man har fått in. För att vänja sig vid beteendet bör man öva sökning där man är klart utanför sändarens räckvidd initialt. Barryvox visade samma typ av beteende i den aktuella situationen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Störs Transcivers av komradio?
Tillbaka
Topp