storulvån

storulvån
Var också upp i helgen.

Fredagen blev det Getryggen. Väldigt varieriat och en hel del vind som gjorde att det gällde att träffa fickorna när snön lagt sig.

Lördagen var lite samma på förmiddagen men sen började det snöa och blåsa en del.

Söndagen så var vi runt på alla 6 topparna och då var nog Getryggens nordsida och Getvalens östsida helt klart bäst. Dock så var det rätt varmt under söndagen vilket gjorde att bäst åkning troligen varierade med klockslaget.

Sönner såg riktigt gött ut, tyvärr så kunde vi inte prova på det i och med att vi var på väg mot Getvalen.

Getvalen var dagens överraskning. Relativt flack men med riktigt fin snö. Går att få ett helt ok åk om man fortsätter ner i dalen mellan Lill-Snasen och Sönner.

Lillsnasen: Grytan mellan Lill och storsnasen var riktigt fin. Vissa partier hade vinden samlat helt ok med snö.

Stor-snasen: Övre delen är helt sönderblåst och gav ingen åkning alls att tala om. Enda anledningen till de sista 20-30min uppåt är för att toppa ur. Sen när man kommer ner i grytan mot Lillsnasen så var förhållanderna bra mkt bättre som sagt.

Norder: Riktigt dåligt med snö på toppen men helt ok när man väl kom ner Östsidan. Vi var lite sen och fick åka i skugga vilket gjort att ytan fryst på en del. Nerifrån såg det ut som vi borde ha valt rännan i "syd-ost" istället vilken såg mer inbjudande ut.

Överlag var det en varm helg men stor del av dygnet ovanför nollan nere vid stationen. Jag hoppas verkligen att kvicksilvret kryper lite neråt så att det finns lite snö kvar runt stationen till fjällfesten om 2 veckor. Är ju så kasst att tälta på varm snö :D

Överlag rätt ok med snö dock så blev jag förvånad av hur lite snö som låg på Norder, vi fick boot-packa upp(i och för sig inte ovanligt) men sen även verkligen sick-sacka mellan snöplattarna för att ta oss till insteget.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp